۰ نفر

در نظرسنجی کیتکونیوز پیش‌بینی شد؛

درخشش اونس طلا ادامه خواهد یافت

۲۸ مهر ۱۳۹۷، ۱۵:۱۵
کد خبر: 308931
درخشش اونس طلا ادامه خواهد یافت

در نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز، هر دو گروه کارشناسان وال استریت و سرمایه‌گذاران پیش‌بینی کردند قیمت طلا در هفته جاری برای چهارمین هفته متوالی افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، هفته گذشته شماری از عوامل از جمله تنش‌های ژئوپلیتیک میان آمریکا و عربستان سعودی بر سر ناپدید شدن جمال خاشقجی، خبرنگار منتقدی پس از مراجعه به کنسولگری عربستان در استانبول، از رشد قیمت طلا پشتیبانی کرد. اختلاف ایتالیا بودجه با اتحادیه اروپا بر سر کسری بودجه و عملکرد بازارهای سهام آمریکا که ضعیف و پرنوسان مانده است نیز از دیگر عوامل تاثیرگذار بودند. در نتیجه، طلا در هفته گذشته قیمت بالاتری داشت زیرا تقاضای سرمایه‌گذاران برای خرید این فلز به عنوان دارایی مطمئن تقویت شد و روز دوشنبه تا مرز ۱۲۳۳.۲۶ دلار که بالاترین قیمت در دو ماه و نیم گذشته بود، پیشروی کرده بود.

در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال‌استریت، ۱۴ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۱۱ نفر یا ۷۹ درصد افزایش قیمت طلا در هفته جاری را پیش‌بینی کردند در حالی که هیچ کس انتظار کاهش قیمت را نداشت. در این بین، ۳ نفر یا ۲۱ درصد نظری نداشتند.

در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه‌گذاران، ۵۲۶ نفر شرکت کردند که از میان آنها، ۳۱۶ نفر یا ۶۰ درصد افزایش قیمت طلا و ۱۲۴ نفر یا ۲۴ درصد کاهش قیمت این فلز زرد را پیش‌بینی کردند در حالیکه ۸۶ نفر یا ۱۶ درصد نظری نسبت به روند قیمت طلا نداشتند.

برای هفته گذشته ۷۹ درصد از کارشناسان وال‌استریت و ۶۷ درصد از سرمایه‌گذاران افزایش قیمت طلا را پیش‌بینی کرده بودند.

در معاملات روز جمعه بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر یک دلار یا ۰.۱ درصد کاهش پیدا کرد و در ۱۲۲۹.۱۰ دلار بسته شد. با این حال قیمت طلا برای کل هفته گذشته ۰.۶ درصد افزایش نشان داد.

چارلی ندوس، استراتژیست ارشد بازار در گروه "لاسال فیوچرز" انتظار دارد قیمت طلا با تقاضا برای خرید این فلز به عنوان دارایی مطمئن، افزایش پیدا کند. این فلز زرد در چند ماه اخیر نتوانسته بود از موج تقاضا برای دارایی مطمئن سود ببرد. به گفته ندوس، فضا اکنون اندکی متفاوت است و مسائل ژئوپلیتیکی باعث شده فضا برای افزایش قیمت طلا مساعد شود. از سوی دیگر، آمار اخیری که نشان داد رشد اقتصادی چین ضعیف شده و همچنین عملکرد ضعیف سهام فناوری در آمریکا و مشکلات بیت کوین در سال جاری، به معنای تغییر جریان تقاضا برای دارایی امن به سوی طلا است.

دانیل پاویلونیس، کارگزار ارشد کالا در شرکت "آر جی او فیوچرز" نیز انتظار دارد طلا در صورت شکستن مرز ۱۲۳۸ تا ۱۲۴۰ دلار، تا مرز ۱۲۷۵ دلار صعود کند.

جیم ویکاف، تحلیلگر فنی رویترز نیز افزایش قیمت طلا به دلیل وضعیت مطلوب نمودارهای فنی و تنش‌های ژئوپلیتیکی و ابهامات اقتصادی را پیش‌بینی کرد.