۰ نفر

دلار از چرخه اربعین خارج شد

۲۷ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۲۳
کد خبر: 301402
دلار از چرخه اربعین خارج شد

دبیر ستاد اربعین گفت: در جلسه‌ای که امروز در بانک مرکزی با حضور مسئولان سازمان حج و زیارت برگزار شد، قیمت ریالی ویزای اربعین مشخص شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از آنا، شهریار حیدری با اشاره به صدور ویزای اربعین با دلار تعادلی که در سامانه نیما قیمت‌گذاری شده است، گفت: در جلسه‌ای که امروز در بانک مرکزی با حضور مسئولان سازمان حج و زیارت برگزار شد، قیمت ریالی ویزای اربعین مشخص گردید که روز شنبه رسماً اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه دلار از چرخه اربعین خارج شده و مبنای تمام هزینه‌ها با دینار خواهد بود، گفت: قرار شد معادل 41 دلاری که باید برای صدور ویزای اربعین پرداخت شود، تبدیل به قیمت دینار عراق شده و زائران اربعین معادل ریالی آن را پرداخت کنند.

دبیر ستاد اربعین خاطرنشان ساخت: سفارت عراق در جلسه‌ای که با مسئولان ستاد اربعین متشکل از نهادهای مسئول از جمله وزارت کشور، سازمان حج و زیارت و بانک مرکزی داشت موافقت کرد که هزینه ویزای اربعین مشخصاً با دینار محاسبه شود.

حیدری در خصوص افزایش هزینه‌های سفر اربعین هم گفت: تلاش‌هایی در حال انجام است تا با کاهش برخی هزینه‌ها، از جمله بیمه و خدمات هلال احمر، هزینه زائران اربعین کاهش یابد.