۰ نفر

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی:

اختصاص ارز به ایرلاین‌ها با نرخ سامانه نیما

۲۱ مرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۰۴
کد خبر: 292373
اختصاص ارز به ایرلاین‌ها با نرخ سامانه نیما

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، گفت: با پیگیری این انجمن و حمایت‌های سازمان هواپیمایی کشوری نرخ ارز موارد مصرفی ایرلاین‌ها از سوی دولت،‌نرخ سامانه نیما یا همان قیمت ارز بازار ثانویه تعیین شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، مقصود اسعدی سامانی با اعلام این خبر اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود  با تصمیم اتخاذ شده نرخ بلیت پروازهای شرکت‌های هواپیمایی داخلی افزایش قابل توجهی نداشته باشند. 

وی با بیان اینکه این افزایش قیمت کمتر از 50 درصد خواهد بود گفت: پیش از این قرار بود  ارز با قیمت سامانه سنا به شرکت‌های هواپیمایی اختصاص یابد که اگر این اتفاق رخ می‌داد قیمت بلیت پروازهای داخلی بیش از 70درصد و خارجی‌ها بیش از 100 درصد افزایش می‌یافت. 

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: امیدواریم با اجرای این مورد کماکان شاهد استفاده اغلب اقشار جامعه با سطوح درآمدی مختلف از صنعت حمل و نقل هوایی به عنوان ایمن‌ترین مدل حمل و نقلی باشیم. 

اسعدی سامانی اضافه کرد: بزودی قیمت کلاس‌های نرخی شرکت‌های هواپیمایی در مسیرهای مختلف پروازی براساس نرخ ارز سامانه نیما تعیین و در سایت شرکت‌های هواپیمایی و همچنین سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی قرار خواهد گرفت. 

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی تاکید کرد: همه عوامل فروش موظف به رعایت نرخ‌های تعیین شده از سوی شرکت‌های هواپیمایی خواهند بود و در صورت بروز تخلف و عبور از نرخ‌های تعیین شده دستگاه نظارتی، با متخلفان برخورد قانونی انجام خواهد شد.