۰ نفر

کاهش آثار تحریم بر بازارطلا با بسته جدید ارزی؛

رییس اتحادیه: طلا و سکه ارزان می‌شود اگر ...

۱۴ مرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۵۹
کد خبر: 290584
رییس اتحادیه: طلا و سکه ارزان می‌شود اگر ...

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به کاهش چشمگیر قیمت طلا و سکه طی روز جاری، بیان کرد: بسته جدید ارزی دولت اثر مثبتی بر بازار طلا و سکه گذاشت اما باید توجه داشت که از روز گذشته خریداران کاذب وارد بازار نشده‌اند و این نیز در کاهش قیمت‌ موثر بوده است.

اقتصادآنلاین- فاطمه اکبرخانی؛ ابراهیم محمدولی در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادآنلاین با تاکید بر این که اگر بسته جدید دولت عملیاتی شود تحریم فردا اثر چندانی بر بازار ایران نخواهد گذاشت، تصریح‌کرد: اگر دولت در این زمینه اقدامات مناسبی انجام دهد طلا و سکه تا رسیدن به قیمت واقعی خود ارزان خواهد شد به عبارت دیگر تغییرات بازار طلا به میزان پایبندی دولت به تعهداتش بستگی دارد.

محمدولی به ورود زنان خانه‌دار به بازار طی روزهای گذشته اشاره کرد و گفت: توصیه می‌کنم مردم بدون آگاهی وارد این بازار نشوند و مصنوعات فلزی دیگرمانند سکه جز طلای زینتی نخرند، این هم به نفع مردم است و هم به نفع بازار.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان این که بسیاری از عوامل افزایش قیمت که در چند روز گذشته بازار را متلاطم کرده از بین رفته است، افزود: آرامش واقعی هنوز در بازار حکم فرما نیست و بازار مصنوعات همچنان در رکود به سر می‌برد.

محمدولی به کاهش حباب قیمت سکه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر حباب سکه به حدود 800 هزار تومان رسیده که در مقایسه با روزهای گذشته کاهش قابل توجهی داشته است.

تحریم با بازار طلا چه خواهد کرد؟

محمدولی با اشاره به تاثیر تحریم‌ها بر بازار طلا و سکه بیان کرد: اگر دولت در این زمینه سیاست درستی به کار نگیرد آثار بدی بر بازار طلا بر جای خواهد گذاشت، در این راستا تامین نیاز ارزی مردم، تراز عرضه و تقاضا و خالی نگذاشتن بازار از جمله راهکار‌هایی است که دولت باید در زمان تحریم به کار گیرد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: اگر دولت این اقدامات را انجام دهد و همچنین به تعهدات خود عمل کند، آثار تخریبی تحریم به خصوص در بازار طلا کمتر خواهد بود.

ایران به جایگاه صادرکننده طلا باز خواهد گشت

محمدولی با اشاره به موانعی که باعث شده ایران از جایگاه صادرکننده طلا به واردکننده تغییر نقش دهد، توضیح داد: ارزش افزوده، افزایش هزینه نگهداری در گمرک، کاهش دقت عمل و سلیقه‌ای عمل کردن بانک مرکزی و سازمان استاندارد در برخی چهارچوب‌ها از جمله موانعی است که باعث شد ایران برای مدت طولانی از جایگاه خود در عرصه صادرات طلا فاصله بگیرد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر مسئولان مربوطه برای رفع موانع اقدامات موثری انجام داده‌اند و پیش‌بینی می‌شود ایران مجددا به جایگاه خود در زمینه صادرات برگردد.