۰ نفر

ضرر بزرگ در انتظار خریداران سکه است؟

۸ مرداد ۱۳۹۷، ۲۲:۰۷
کد خبر: 289146
ضرر بزرگ در انتظار خریداران سکه است؟

به گفته رییس اتحادیه طلا، دیگر سکه‌ای در بازار وجود ندارد. حالا این سوال مطرح می‌شود که خریداران سکه تا کجا می‌خواهند احتکار را ادامه دهند؛ سکه‌ها باید یک زمانی وارد بازار شود و با توجه به احتمال ریزش دلار، نزولی شدن قیمت سکه نیز محتمل شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، امروز سکه نسبت به روز گذشته افزایشی نداشت و در محدوده ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده بود. نیروی انتظامی در سبزه میدان و فردوسی حضور داشت و بازار طلا و ارز روند معمول و آرامی را سپری کرد؛ به طوریکه سکه و طلا هر دو به شکل معمول خرید و فروش می‌شد و فروشندگان نیز اغلب بازار را همچون روزهای گذشته توصیف می‌کنند. این آرامش می‌تواند نشان‌دهنده این موضوع باشد که سکه‌ها احتکار شده اما به هر حال یک جایی باید عرضه شود. سوال این است که آیا خریداران سکه حباب خریده‌اند؟

ابراهیم محمدولی ـ رییس اتحادیه طلا و جواهر ـ قیمت سکه تمام طرح جدید را تا ساعت ۱۳:۱۵ امروز(دوشنبه) چهار میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و سکه تمام طرح قدیم را چهار میلیون تومان اعلام کرد و گفت: نیم سکه دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و ربع سکه یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان قیمت دارد. همچنین سکه یک گرمی ۶۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود. هر گرم طلای ۱۸ عیار ۳۰۹ هزار تومان برای عرضه در نظر گرفته شده و قیمت هر مثقال طلای ۱۷ عیار آب شده نیز یک میلیون و ۳۶۰ هزار تومان است.