۰ نفر

کشتی آرای: نوسان زیاد قیمت‌ها امکان تحلیل را از بین برد

بازار سکه و طلا تحت تاثیر تغییرات نرخ ارز

۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۹:۵۰
کد خبر: 288862
بازار سکه و طلا تحت تاثیر تغییرات نرخ ارز

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر با بیان اینکه بازار طلا و سکه متاثر از بهای ارز است، گفت: تقاضای خرید طلاو سکه در بازار افزایش یافته اما دلیل اصلی رشد قیمت‌ها، افزایش بهای ارز است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمد کشتی آرای با اشاره به رشد قیمت سکه و طلا در روزهای اخیر و به ویژه امروز، اظهارداشت: مهمترین عاملی که باعث افزایش نرخ ارز شده، بهای ارز است و به همین دلیل امروز به میزان قابل توجهی بهای طلا و سکه رشد کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تقاضای خرید در بازار طلا و سکه تاثیری بر قیمت‌ها نداشته است، گفت: به طور طبیعی در این شرایط تفاوت خرید و فروش افزایش می‌یابد و به همین دلیل ریسک بیشتر می‌شود؛ یعنی اگر در شرایط عادی سکه با 20 هزار تومان نوسان یا 50 هزار تومان نوسان خرید و فروش شود، در این روزها با فاصله بیشتری معامله می‌شود.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر افزود: در چنین شرایطی حاشیه سود خرید و فروش بیشتر شده و همین پدیده بهای تعداد معاملات و قیمت را افزایش می‌دهد. 

وی تاکید کرد: هم‌اکنون تحلیل درستی از بازار ارز نمی‌توان ارائه کرد چون آنقدر قیمت‌ها نوسان داشت که امکان تحلیل را از بین برده است. باید یک مقدار صبر کرد و دید بازار تا بعد از ظهر به چه سمتی حرکت می‌کند. نه می‌توان گفت قیمت‌ها واقعی است و نه غیر واقعی. اگر با قیمت ارز بسنجیم ممکن است واقعی باشد و اگر بازار سایر مولفه‌ها بسنجیم می‌بینیم که قیمت‌ها همخوانی ندارد. بنابراین نمی‌توان تحلیل اقتصادی ارائه کرد.

 قیمت سکه و ارز امروز در بازار نوسانات شدیدی داشت به طوری که بهای سکه از 3 میلیون و 900 هزار تومان در ابتدای صبح به 4 میلیون و 416 هزار تومان تا ظهر امروز رسید و بعد مجددا به زیر 4 میلیون رسید. بهای معاملاتی ارز در بازار تهران هم صعودی بود که طوری که قیمت یورو از 12 هزار تومان هم عبور کرد.