۰ نفر

معاون اقتصادی رئیس‎جمهور تاکید کرد:

آزادی عمل صادرکنندگان برای استفاده از ارز صادراتی

۳۱ تیر ۱۳۹۷، ۲۲:۵۱
کد خبر: 287137
آزادی عمل صادرکنندگان برای استفاده از ارز صادراتی

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور گفت: تغییر در تیم اقتصادی دولت با تصمیم رئیس‌جمهور اتفاق می‌افتد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، محمد نهاوندیان پیرامون تغییر در تیم اقتصادی دولت اظهار داشت: ان شاء الله زمانی که رئیس جمهور در این رابطه تصمیم بگیرد اقدام خواهد شد.

وی همچنین در رابطه با سیاست های ارزی دولت تصریح کرد: در رابطه با سیاست ارزی که گرفته شد از همان آغاز دو نکته مورد تاکید بود،  یکی تامین ارز کافی و لازم برای نیازهای زندگی مردم، کالاهای اساسی و ارز تهیه مواد اولیه کارخانجات از محل درآمد نفتی و ارز حاصله از صادرات پتروشیمی و فولاد و از سوی دیگر برای تشویق صادرات غیرنفتی که از تنوع زیادی برخوردار است.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه در سیاست های ارزی حمایت و تشویق صادرکنندگان مورد توجه بوده است، خاطرنشان کرد: صادرکنندگان آزادی عمل دارند برای استفاده از ارز صادراتی خود،  البته ارز حاصل از تولید و صادرات باید در چرخه رشد اقتصاد کشور به کار گرفته شود.

نهاوندیان با اشاره به اینکه مقداری فاصله زمانی رخ داد در ایجاد بستر لازم برای مبادله ارز بین صادرکننده که ارز تحصیل کرده و وارد کننده گروه سوم کالاها که به ارز نیاز دارد، یادآور شد: قدری زمان می برد که بازار همه عرضه و تقاضا را ملاقات کند و نرخ متعادلی شکل بگیرد.

وی تصریح کرد: هرچه جلوتر برویم شرایط آرام تر و قابل اتکاتر خواهد بود.