۰ نفر

یک مقام مسئول؛

رانندگان هنوزموفق به دریافت ارز نشده‌اند

۲۸ تیر ۱۳۹۷، ۱۹:۰۱
کد خبر: 286457
رانندگان هنوزموفق به دریافت ارز نشده‌اند

یک مقام مسئول با اشاره به اینکه رانندگان فعال در بخش حمل و نقل بین‌المللی و ترانزیت هنوز موفق به دریافت ارز نشده‌اند، گفت: بانک‌های عامل هرچه سریع‌تر ارز مورد نیاز رانندگان را پرداخت کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین، رضا نفیسی، مدیرکل دفتر حمل و نقل بین‌المللی و ترانزیت، در این جلسه  بر ضرورت رسیدگی فوری و با جدیت نسبت به تامین ارز مورد نیاز رانندگان جهت جابجایی کالاهای ترانزیتی به مقصد کشورهای مورد نظر تاکید کرد.

وی افزود: پس از ابلاغ بخشنامه بانک مرکزی به بانک‌های عامل و ارائه ساز و کار اجرایی تخصیص ارز به شرکت‌ها و رانندگان، تاکنون چندین جلسه با حضور مدیران امور بین‌المللی پنج بانک عامل (ملت، تجارت، ملی، پارسیان و سامان) برگزار شده و وب سرویس های مورد درخواست بانک های عامل که در جلسات مشترک قبلی در خصوص آن‌ها به تفاهم رسیده ایم در اختیار بانک‌ها قرار گرفته و تعدادی از بانک‌ها در حال حاضر به صورت آزمایشی از آن‌ها استفاده می کنند ولی تاکنون علیرغم سپری شدن مدت زمان سه ماهه، رانندگان موفق به دریافت ارز نشده اند.

مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصریح کرد: باتوجه به اهمیت موضوع و رسیدگی به مشکلات ارزی رانندگان، در این نشست مقرر شد تا بانک‌های عامل هرچه سریع تر فاز عملیاتی اجرای سامانه را آغاز و از طریق شعب فعال در استان‌ها و پایانه‌های مرزی، ارز مورد نیاز رانندگان را پرداخت کنند.

نفیسی یادآور شد: در حال حاضر بالغ بر ۳۰ هزار راننده در بخش حمل و نقل بین‌المللی و ترانزیت فعالیت دارند که سالانه به طور متوسط ۴۰۰ الی ۵۰۰ هزار تردد در این بخش به ثبت رسیده است.