۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

آغاز تحویل سکه‌های پیش‌فروش شده با سررسید 3ماهه/ بیش از یک میلیون تومان سود عاید خریداران سکه شد

۲۶ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۰۲
کد خبر: 285815
آغاز تحویل سکه‌های پیش‌فروش شده با سررسید 3ماهه/ بیش از یک میلیون تومان سود عاید خریداران سکه شد

امروز سکه‌های پیش فروش شده با سررسید سه ماهه در شعب منتخب بانک ملی تحویل داده می‌شود اما نکته حائز اهمیت این است که فاصله قیمت سکه‎های پیش فروش شده و نرخ فعلی بیش از یک میلیون تومان است در حالی که بانک مرکزی این سیاست را در جهت کاهش قیمت و کنترل این بازار در پیش گرفته بود.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ بنابر گزارش میدانی خبرنگار اقتصادآنلاین سکه‌های پیش‌فروش شده با سر رسید سه ماهه امروز در شعب منتخب بانک ملی عرضه می‌شود و مردم می‌توانند سکه‌های خود را از بانکی که ثبت نام کرده‌اند تحویل بگیرند.

به گفته دبیر کل بانک مرکزی امروز 990هزار سکه با سررسید سه ماهه در شعب منتخب بانک ملی عرضه خواهد شد و مردم بدون مشکل می‌توانند برای دریافت سکه‌های خود اقدام کنند.

همچنین با توجه به این که از قبل اعلام شده بود، از خریداران سکه مالیات دریافت نمی‌شود اما نمایندگان مجلس چندی پیش به این روند ایراد گرفته بودند که خریداران سکه با تعداد بالا باید مالیات پرداخت کنند. حال این ابهام و انتقاد به سیاست بانک مرکزی وجود دارد که آیا مالیات بر خریداران سکه اعمال می‌شود یا خیر و اگر قرار بر دریافت مالیات بود چرا بانک مرکزی از قبل به خریداران اعلام نکرده بود.

در این میان می‌توان به سود حاصل از فاصله قیمتی بین سکه‌های پیش فروش شده و سکه روز اشاره کرد، چرا که قیمت سکه با سر رسید سه ماهه یک میلیون و 540هزار تومان بود اما اکنون قیمت به دو میلیون و 730هزار تومان رسیده است که این یعنی حدود یک میلیون و 200هزار تومان سود عاید خریدارن می‌شود.