۰ نفر

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران:

حفره‌های خروج ارز مسدود شود

۲۶ تیر ۱۳۹۷، ۱۱:۲۶
کد خبر: 285803
حفره‌های خروج ارز مسدود شود

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، گفت: در شرایطی که با محدودیت های ارزی مواجه هستیم، باید حفره های خروج ارز مسدود شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، «محمدرضا انصاری» امروز (سه شنبه) در چهلمین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران افزود: در شرایط کنونی نباید اجازه دهیم منابع ارزی کشور به تاراج برود؛ این منابع باید صرف دارو و مواد اولیه شود.

وی ادامه داد: اکنون توان ارزی کشور محدود است و باید از آن با بالاترین بهره وری استفاده کنیم، گفت: در کنار جلوگیری از تاراج منابع ارزی، باید ورود ارز توسط صادرکنندگان نیز تشویق شود.

این فعال بخش خصوصی با تاکید بر اینکه در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها باید از نظرات بخش خصوصی استفاده شود، گفت: «همه ما در یک قایق نشسته ایم، پس باید در تدوین استراتژی های اقتصادی کشور شریک باشیم».

انصاری تصریح کرد: «دراین ارتباط، اتاق بازرگانی باید مراقب سلامت این حرکت باشد و جلوی این بهانه که می گویند اگر به سمت بخش خصوصی برویم بخش خصوصی می خواهد سواستفاده کند را بگیرد».

وی گفت: یکی از مشکلات کشور، نبود استراتژی اقتصادی است؛ «اکنون در صحنه بین الملل، هر وزاتخانه برای خود رفتاری متناقض با وزارتخانه دیگر نشان می دهد که این مساله باید اصلاح شود».