۰ نفر

تکان آرام طلا در بازار جهانی

۱۸ تیر ۱۳۹۷، ۱۳:۱۱
کد خبر: 284049

تکان آرام طلا در بازار جهانی

قیمت طلا روز دوشنبه به دنبال کاهش ارزش دلار آمریکا و اقدام سرمایه‌گذاران برای خرید، اندکی افزایش یافت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۱۲۵۸.۶۱ دلار رسید.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در اوت با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۲۵۹.۹۰ دلار رسید.

شاخص دلار آمریکا تحت تاثیر رشد ضعیف دستمزد در ماه گذشته، در برابر سبدی از ارزهای بزرگ به پایین‌ترین حد در سه هفته و نیم گذشته نزول کرد.

آمار وزارت کار آمریکا که روز جمعه منتشر شد، نشان داد اقتصاد این کشور در ژوئن بالاتر از حد انتظار مشاغل جدید ایجاد کرده است اما رشد دستمزد ثابت بود و از ملایم ماندن فشارهای تورمی حکایت داشت. این امر باعث خواهد شد بانک مرکزی آمریکا به روند تدریجی برای افزایش نرخ‌های بهره در سال میلادی جاری ادامه دهد.

ضعیف شدن ارزش دلار آمریکا، طلا را که به این ارز قیمت گذاری می‌شود، برای دارندگان سایر ارزها ارزان‌تر می‌کند.

از سوی دیگر ادامه تنش‌های تجاری میان چین و آمریکا از ارزش طلا به عنوان دارایی امن پشتیبانی کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، آمریکا و چین روز جمعه برای کالاهای یکدیگر به ارزش ۳۴ میلیارد دلار تعرفه وضع کردند و هیچ نشانی از تمایل به آغاز مذاکره برای رسیدن به مصالحه نشان ندادند. دونالد ترامپ پنج شنبه گذشته تهدید کرد آمریکا ممکن است روی واردات کالاهای چینی به ارزش نیم میلیارد دلار تعرفه وضع کند.

طلا معمولا در شرایط ابهامات اقتصادی و سیاسی به یک پناهگاه مطمئن دارایی تبدیل می‌شود، اما این بار به دلیل رشد ارزش دلار و انتظارات برای افزایش نرخ‌های بهره آمریکا موفق نشده است از این موقعیت سود چندانی ببرد.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری پس از اینکه موفق شد مقاومت در سطح ۱۲۵۷ دلار را بشکند، ممکن است به محدوده ۱۲۶۸ تا ۱۲۷۷ صعود کند.

ذخایر طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز جمعه ۰.۱۵ درصد کاهش یافت و به ۸۰۲.۲۴ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۷ درصد افزایش یافت و به ۱۶.۱۱ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۱.۲ درصد افزایش یافت و به ۸۵۰.۱۵  دلار رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری ۰.۴ درصد افزایش یافت و ۹۵۷ دلار معامله شد.