۰ نفر

قیمت جهانی طلا رشد کرد

۱۴ تیر ۱۳۹۷، ۱۱:۴۸
کد خبر: 283244
 قیمت جهانی طلا رشد کرد

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۲۵۵ دلار و ۸ سنت رسید.

به گزارش رویترز، در حالی که ارزش دلار کاهش یافته و بازارها منتظر انتشار صورت مذاکرات نشست ماه ژوئن فدرال رزرو آمریکا در اواخر امروز هستند، قیمت طلا که دیروز به بالاترین رقم یک هفته گذشته رسیده بود، امروز هم اندکی افزایش یافت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.1 درصد افزایش به 1255 دلار و 8 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز امروز 0.22 درصد رشد داشت و به 1256 دلار و 20 سنت رسید.

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهان امروز با 0.1 درصد کاهش به 94.565 رسید. سرمایه گذاران منتشر نتیجه نشست 2 روزه سیاست گذاری بانک مرکزی آمریکا هستند که امروز اعلام خواهد شد.

در حالی که تنش های تجاری میان آمریکا و چین مجددا بالا گرفته، یک منبع آگاه گفته، چین از نیمه شب 6 جولای، تعرفه هایی را علیه 34 میلیارد دلار کالای وارداتی از آمریکا به اجرا خواهد گذاشت. وزارت دارایی چین دیروز گفته بود، این کشور «قطعا» تیر نخست را در جنگ تجاری با آمریکا شلیک نخواهد کرد و اولین کشوری نخواهد بود که افزایش تعرفه ها را به اجرا می گذارد.

سازمان تجارت جهانی در گزارش جدید خود در مورد محدودیت های تجاری میان کشورهای گروه 20 گفته، موانع تجاری ایجاد شده توسط اقتصادهای بزرگ جهان می تواند روند ترمیم اقتصاد جهانی را به خطر بیاندازد و تاثیرات منفی این سیاست ها خود را پدیدار ساخته است.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران روز گذشته ضمن هشدار به ترامپ در مورد تبعات تحریم های جدید نفتی آمریکا علیه ایران گفت، کشورش ممکن است میزان همکاری های خود با آژانس بین المللی انرژی اتمی را کاهش دهد.

یوتاکا هارادا، عضو بانک مرکزی ژاپن هشدار داده که افزایش سریع نرخ بهره تاثیر منفی شدیدی بر موسسات مالی خواهد داشت و بازار تمایل دارد بانک مرکزی ژاپن به آهستگی سیاست های محرک اقتصادی خود را کنار بگذارد.