۰ نفر

افزایش قیمت جهانی طلا

۲۸ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۳۲
کد خبر: 279347
افزایش قیمت جهانی طلا

در حالی که اختلافات تجاری بین آمریکا و چین موجب افزایش سرمایه گذاری در بازار طلا شده است، قیمت فلز زرد که در جلسه قبل به پایین ترین ۵ ماه و نیم گذشته رسیده بود، امروز با افزایش مواجه بود.

به گزارش  رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد افزایش 1281 دلار و 41 سنت رسید. قیمت فلز زرد روز جمعه به پایین ترین رقم از اواخر ماه دسامبر یعنی 1275 دلار و یک سنت رسیده بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، قیمت طلای آمریکا هم برای تحویل در ماه اوت امروز با 0.4 درصد افزایش به 1284 دلار و 10 سنت رسید.

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی امروز با 0.1 درصد افزایش به 94.895 رسید.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا گفته، بر 50 میلیارد دلار کالاهای وارداتی چین تعرفه وضع می کند و با این اقدام بار دیگر نگرانی از وقوع جنگ تجاری بین دو کشور را تشدید کرده است. چین هم اعلام کرده که 25 درصد تعرفه بیشتر بر 659 قلم کالای آمریکایی به ارزش 50 میلیارد دلار اعمال خواهد کرد.

انتظار می رود کره جنوبی و آمریکا این هفته تعلیق رزمایش نظامی گسترده خود را اعلام کنند. اما در صورتی که کره شمالی نتواند به تعهدات خود در راستای غیراتمی سازی شبه جزیره کره عمل کند، این رزمایش از سر گرفته خواهد شد.

رسانه های سوری به نقل از یک منبع نظامی گزارش دادند، یک جنگنده متعلق به ائتلاف به رهبری آمریکا «یکی از مواضع نظامی» ارتش سوریه در شرق این کشور را بمباران کرده و منجر به کشته و زخمی شدن چند تن شده است. اما ارتش آمریکا انجام حمله هوایی در این منطقه را تکذیب کرد.