۰ نفر

طلا همچنان بیش از 1300دلار در هر اونس معامله می‌شود

۵ خرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۲۶
کد خبر: 274289
طلا همچنان بیش از 1300دلار در هر اونس معامله می‌شود

طلا که پنج شنبه گذشته از مرز یک هزار و 300 دلار در هر اونس عبور کرد در پایان معاملات دیروز (جمعه) نیز با وجود اندکی کاهش بها، همچنان به قیمتی بیش از سطح یاد شده داد و ستد شد.

به گزارش رویترز انگلیس عامل کاهش اندک قیمت طلا در روز گذشته را افزایش شاخص دلار عنوان کرد. 
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، پنج شنبه گذشته پس از تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر لغو نشست با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی، قیمت دارایی ایمن طلا رکورد زد و از مرز یک هزار و 300 دلار در هر اونس گذشت.
کشورهای 1+4 شامل روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان نیز دیروز برای نخستین بار پس از خروج آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) با هم ملاقات کردند، اما دیپلمات ها معتقدند چشم انداز چندانی برای نجات برجام وجود ندارد؛ واشنگتن اعلام کرده است که در مورد ایران سخت گیرتر از همیشه خواهد بود.
تحلیلگران معتقدند، تحریم دوباره ایران، چشم انداز رشد اقتصادی منطقه یورو را به خطر می اندازد.
قیمت آنی یا تحویل فوری طلا در پایان معاملات دیروز بازار لندن با 0.2 درصد کاهش نسبت به روز پیش از آن به یک هزار و 302 دلار در هر اونس رسید. قیمت طلا پنج شنبه گذشته در این بازار حدود یک درصد بالا رفت که بیشترین افزایش قیمت یک روزه از 11 آوریل (22 فروردین) است. 
قیمت آتی طلا نیز در پایان معاملات دیروز بازار کامکس آمریکا با 0.2 درصد کاهش نسبت به روز پیش از آن به یک هزار و 301 دلار و 90 سنت در هر اونس رسید.
اندازه شاخص دلار که تغییرات نرخ برابری دلار آمریکا را در برابر مجموعه ای از ارزهای اصلی می سنجد در پایان جلسه دیروز بازار با 0.1 درصد افزایش به 93.846 رسید.