۰ نفر

«ترامپ» با قیمت طلا چه کرد؟

۵ خرداد ۱۳۹۷، ۷:۲۱
کد خبر: 274127
«ترامپ» با قیمت طلا چه کرد؟

قیمت جهانی طلا روز جمعه با کاهش مواجه بود، اما با توجه به اینکه سرمایه گذاران خبرها در مورد اینکه همچنان احتمال دیدار رهبران آمریکا و کره شمالی وجود دارد را چندان جدی نگرفتند، قیمت ها همچنان در بالای ۱۳۰۰ دلار باقی ماند.

به گزارش رویترز، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با 2 دلار و 38 سنت کاهش به 1302 دلار و 25 سنت رسید، اما همچنان رشد قیمت هفتگی حدودا 0.9 درصدی را به ثبت رساند که بیشترین رشد از ماه مارس تاکنون بود. قیمت طلای آمریکا برای تحویل در ماه ژوئن نیز در پایان معاملات روز جمعه با 70 سنت کاهش به 1303 دلار و 70 سنت رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، فواد رزاق زاده، تحلیلگر بازار طلا گفت: «به رغم اظهارات مصالحه جویانه ترامپ در خصوص دیدار با رهبر کره شمالی، طلا توانست بخش عمده ای از رشد قیمت جلسه قبلی را حفظ کند.»

کارستن منکه، تحلیلگر موسسه جولیوس بائر هم گفت، بلاتکلیفی در مورد نشست رهبران آمریکا و کره شمالی احتمالا تاثیری موقتی بر قیمت طلا خواهد داشت.

وی افزود: «بر اساس این الگو و رابطه بسیار تنگاتنگ طلا با دلار آمریکا، احتمالا این رشد قیمت طلا موقتی خواهد بود و ما شاهد افت قیمت فلز زرد به زیر 1300 دلار خواهیم بود.»

زمانی که ارزش دلار کاهش می یابد، قیمت طلا برای خریدارانی که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند ارزان تر می شود و این موجب افزایش تقاضا و رشد قیمت ها می شود.

پس از آنکه کره شمالی اعلام کرد که آماده حل مسائل موجود با آمریکاست، ارزش دلار به بالاترین رقم خود در سال 2018 رسید. روز پنجشنبه، پس از آنکه ترامپ گفته بود دیدار با رهبر کره شمالی را لغو کرده، قیمت طلا به بالای 1300 دلار رسیده بود.