۰ نفر

گزارش میدانى اقتصادآنلاین از بازار فردوسى؛

فعالیت صرافى‌ها همچنان متوقف است/ مظنه دلار در بازار غیر رسمی؟

۲ خرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۰۵
کد خبر: 273691
فعالیت صرافى‌ها همچنان متوقف است/ مظنه دلار در بازار غیر رسمی؟

طى دو ماه گذشته بازار ارز روزهاى پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشت و با اعلام سیاست دولت مبنى بر تک نرخى شدن ارز، عملا فعالیت صرافی‌ها با محدودیت روبه رو شد که این امر موجب گلایه فعالان این بخش شده بود و خرید و فروش دلارو یورو به صورت تلفنی وغیرقانونی انجام می‌شد.

اقتصاد آنلاین- صبا نوبری؛ با بسته شدن صرافى‌ها و قطع معاملات از این طریق، دسترسى مردم به دلار تقریبا به صفر رسید. اما با بخشنامه روز گذشته بانک مرکزی محدودیت ایجاد شده برای صرافی‌ها تا حدودی برطرف خواهد شد  با این تفاوت که ادامه فعالیت آن‌ها با نظارت بانک مرکزى و تنها با حضور در سامانه نیما و با همان نرخ  ٤٢٠٠ تومان امکان پذیر است.

در این راستا  گزارش میدانى اقتصادآنلاین از صرافی‌های فردوسى حاکى از آن است که به رغم صدور این بخشنامه، صرافى‌ها هنوز اجازه فعالیت در سامانه نیما حتى با تجار، ندارند.

معاملات دلار در بازار آزاد نیز با حضور پلیس به قوت خود پا برجاست اما نرخ هاى عجیب از زبان دلالان به گوش نمى رسد و آن‌ها کمبود تقاضا و فروکش شدن هیجانات را عامل این آرامش مى دانند.

به گزارش اقتصادآنلاین، امروز نرخ دلار در بازار آزاد برای خرید از دارندگان بین ٦ هزار تا ٦٤٠٠ تومان متغیر بود، دلالان نیز دلار را با قیمت ٦١٠٠ تا ٦٥٠٠ تومان می فروختند که البته به نظر می‌رسید تعدادی از آنها ارزی برای فروش دراختیار نداشته باشند.

البته برخى از صرافى‌ها بر این باورند که نرخ واقعى دلار حدود ٥ هزار تومان است و با توجه به اینکه تقاضا در بازار کاهش یافته، نرخى که دلالان اعلام می‌کنند بازار را ملتهب نکرده است.

امروز در بازار یورو نیز در این بازار با نرخ ٧٥٠٠ تومان خرید و فروش می‌شد.

بازار ارز 2 خرداد

بازار ارز 2 خرداد

بازار ارز 2 خرداد