۰ نفر

تداوم روند صعودی دلار

۲ خرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۰۳
کد خبر: 273659
تداوم روند صعودی دلار

در روزی که نتایج نشست بانک مرکزی آمریکا اعلام خواهد شد، دلار در معاملات امروز نیز در برابر سبدی از ارزهای مهم جهانی روندی افزایشی داشت.

به گزارش رویترز، شاخص دلار که نرخ برابری این ارز در برابر سبدی از ۶ ارز مهم جهانی را اندازه گیری می کند با ۰.۱ درصد افزایش به ۹۳.۶۸۱ واحد رسید. بدین ترتیب ارزش دلار به نسبت ماه قبل  به کمک آمارهای مثبت اقتصاد آمریکا و انتظار برای ۲ مرتبه افزایش در نرخ بهره توسط بانک مرکزی این کشور، بیش از ۵ درصد افزایش داشته است  .

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بانک مرکزی آمریکا در نشست قبلی خود اعلام کرده بود تورم در حال نزدیک شدن به سطح هدف گذاری شده است و در میان مدت به سطح ۲ درصدی مورد نظر خواهد رسید. هنگ هو- استراتژیست بازار موسسه " یو ای بی" سنگاپور گفت: امیدواریم در خصوص تصمیمات بانک مرکزی آمریکا چشم انداز روشن تری داشته باشیم.

ین ژاپن نیز به دلیل انتشار اخباری مبنی بر راضی نبودن دونالد ترامپ- رئیس جمهور آمریکا- از روند مذاکرات تجاری با چین، افزایش یافت. ین ارزی امن به شمار می رود و معمولا در زمان تلاطم بازارهای جهانی ارزش آن بالا می رود چرا که ژاپن بزرگ ترین کشور تامین کننده منابع مالی جهان به شمار می رود.

یورو نیز که هم اکنون در پایین ترین سطوح ۶ ماهه اخیر خود در برابر دلار قرار دارد با ۰.۱ درصد کاهش به ۱.۱۷۶۲ دلار رسید.