۰ نفر

طلا نتوانست بالاتر رود

۲ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۰۲
کد خبر: 273634
طلا نتوانست بالاتر رود

قیمت طلا روز چهارشنبه با وجود عقب ماندن ارزش دلار و اقدامات نسبت به نتیجه مذاکرات تجاری چین و آمریکا اندکی افزایش یافت با این حال همچنان پایین مرز ۱۳۰۰ دلار ایستاد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد رشد کرد و به ۱۲۹۲.۵۶ دلار رسید.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن تغییری نداشت و در ۱۲۹۱.۹۰ دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه با ۱.۱۰ دلار یا حدود ۰.۱ درصد افزایش، در ۱۲۹۲ دلار بسته شده بود که بیش از ۱۰ دلار نسبت به قیمت ۱۲۸۱.۲۰ دلار معاملات دوشنبه که پایینترین قیمت امسال بود، افزایش داشت.

یک معامله‌گر مقیم هنگ‌کنگ گفت: بازار صبح امروز کاملا آرام بوده، اما به دلیل بالا ماندن ارزش دلار، روند صعودی خود را از دست داده است. ما می‌خواهیم ببینیم گزارش کمیته بازار آزاد فدرال آمریکا چه چیزی برای ما در چنته دارد و تصور می‌کنم سرمایه‌ گذاران به دنبال مواردی خواهند بود که ممکن است بازار را تکان دهد.

بر اساس گزارش رویترز، دلار در معاملات روز چهارشنبه که سرمایه‌ گذاران منتظر انتشار گزارش آخرین نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا برای ارزیابی سیاست پولی آینده این کشور بودند در برابر سبدی از ارزهای رقیب اندکی افزایش یافت. بانک مرکزی آمریکا در نشست ماه مه خود، نسبت به وضعیت اقتصادی ابراز اطمینان کرده و نرخ وام‌دهی مبنای خود را بدون تغییر نگه داشته بود.

طلا به افزایش نرخ‌های بهره آمریکا به شدت حساس است، زیرا نرخ‌های بهره بالاتر هزینه نگهداری این فلز که بازدهی ندارد را افزایش داده و در مقابل از ارزش دلار پشتیبانی می‌کند.

در این بین، بازارهای سهام آسیا روز چهارشنبه که سرمایه‌گذاران به دنبال ابراز ناخشنودی دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، از روند مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین تا حدودی ریسک گریز شده بودند، عقب نشینی کرد. تنش‌های سیاسی می‌تواند تقاضا برای دارایی‌های مطمئن مانند طلا و ین ژاپن را تقویت کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۶.۵۳ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، ۹۰۱.۵۰ دلار معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۹۸۹.۹۰ دلار رسید.