۰ نفر

چگونه طلا و سکه تقلبی را تشخیص دهیم؟

۲ خرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۲۱
کد خبر: 273617
چگونه طلا و سکه تقلبی را تشخیص دهیم؟

در روزهایی که بازار طلا و سکه با افزایش قیمت روبه رو است فضا برای سوء استفاده و ورود سکه‌های تقلبی به بازار فراهم و این موجب نگرانی برخی از خریداران شده است، اما راهکار تشخیص طلا و سکه اصل از تقلبی چیست و برای خرید باید به چه نکاتی توجه کرد؟

اقتصاد آنلاین - شیما احمدی ؛ محمد کشتی آرای در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین درباره چگونگی تشخیص سکه و طلای اصل از تقلبی، اظهار کرد: برای شناخت اصل بودن طلا، اولین راه مراجعه به واحدهای دارای مجوز کسب و کار است. همچنین در ایران بر روی تمامی مصنوعات طلا نشان 750 یا 18 عیار درج شده که نشان دهنده اصل بودن آن است.

این فعال بازار طلا افزود: خرید از یک واحد مجاز و دریافت فاکتور رسمی که اسم و فامیل فروشنده، آدرس فروشنده، مهر و امضا، تاریخ، میزان اجرت، وزن کالا در آن درج شده باشد، مهم‌ترین اصل در خرید مصنوعات زینتی است.

او درباره راه شناخت سکه اصل و تقلبی، گفت: این کار از طریق توضیحی امکان پذیر نیست اما با زدن سکه به شیشه و یا سنگ صدای مشخصی از آن ساطع می‌شود که تنها راه تشخیص سکه برای مردم عادی است، اما باز هم تاکید می کنم که بهترین راه خرید از واحدهای صنفی مجاز است.

کشتی آرای همچنین در پاسخ به این سوال که " علت تفاوت اجرت ساخت طلا در طلافروشی‌های مختلف چیست؟" تصریح کرد: برای ساخت مصنوعات مختلف زمان متفاوتی صرف می‌شود که همین عامل زمان،تعیین کننده میزان اجرت آن است.