۰ نفر

رئیس کل بانک مرکزی خبر داد؛

دلار ۷هزار تومانی به میزان ناچیز در پستو‌ها مبادله می‌شود

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۶:۵۱
کد خبر: 271272
دلار ۷هزار تومانی به میزان ناچیز در پستو‌ها مبادله می‌شود

رئیس کل بانک مرکزی گفت: مدت یک ماه گذشته بیش از ۱۰۰ میلیون یورو به مسافران، بیماران و دانشجویان ارز فروخته شده است.

 ولی الله سیف پس از جلسه ستاد اقتصادی در توضیح نتایج تصمیمات اخیر ارزی گفت: در بخش واردات در ماه گذشته بیش از ۷ میلیارد دلار ارز‌های مختلف برای واردات به کشور تخصیص داده شد که ۴ میلیارد دلار تامین ارز آن صورت گرفته است. به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از میزان، وی در توضیح حوزه صادرات، افزود: با راه اندازی سامانه نیما یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار ارز صادراتی به این سامانه عرضه شده، گفتنی است این میزان ارز با وجود وقفه یک هفته‌ای به دلیل عدم آشنایی صادرکنندگان با این سامانه بوده است.
رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به شناسایی موارد مصرف برای ارز گفت: تاکنون ۳۳ مورد نیاز‌های متفرقه‌ای شناسایی شده و کمیته فعالی در بانک مرکزی برای شناسایی نیاز ارزی کشور ایجاد شده است.
سیف در توضیح نرخ ارز‌های بالا برای مبادله دلار گفت: صحبت‌هایی در خصوص دلار ۷ هزار تومانی شنیده می‌شود که رقم آن ناچیز بوده و در پستو‌ها مبادله می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: ارز به عنوان سرمایه ملی به حساب می‌آید که متعلق به ۸۰ میلیون ایرانی است و نباید صرف قاچاق و انتقال سرمایه شود به همین خاطر دلار ۴۲۰۰ تومانی تنها باید به نیاز‌های واقعی باید اختصاص یابد.

رئیس کل بانک مرکزی در پایان خاطر نشان کرد: ظرف مدت یک ماه گذشته بیش از ۱۰۰ میلیون یورو به مسافران، بیماران و دانشجویان ارز فروخته شده و در آینده نیز ادامه پیدا می‌کند.