۰ نفر

گزارش اقتصاد آنلاین از تحولات بازار طلا در فروردین؛

رکورد تاریخی سکه ثبت شد/ هر گرم طلا، ۱۶هزارتومان گران شد

۳۱ فروردین ۱۳۹۷، ۱۰:۳۰
کد خبر: 265532
رکورد تاریخی سکه ثبت شد/ هر گرم طلا، ۱۶هزارتومان گران شد

با توجه به نوسانات بازار دلار که در فروردین ماه سال جاری به اوج خود رسید، شاهد افزایش چشمگیر قیمت سکه تا مرز دو میلیون تومان نیز بودیم اما با سیاست دولت مبنی بر تک نرخی کردن دلار با قیمت ٤٢٠٠ تومان هیجانات بازار سکه نیز فروکش کرد.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی ؛ سکه که سال ٩٦ را با قیمت یک میلیون و ٦٠٠ هزار تومان به پایان رساند در هفته اول فروردین ماه وارد یک میلیون و ٧٠٠ هزار تومان شد و‌روند رشد را در پیش گرفت.

با اوج گیری نرخ دلار تا مرز شش هزار تومان، قیمت سکه نیز به بالاترین حد خود یعنی یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید و رکود جدیدی را به نام خود ثبت کرد اما با اتخاذ سیاست دولت در هفته سوم این ماه، سکه نیز عقبگرد زد و با کاهش قیمت رو به رو شد به طوری که در پایان فروردین ماه با قیمت یک میلیون و ۸۲۹ هزار تومان معامله شد.

سکه طرح قدیم نیز از این نوسانات بی تاثیر نبود و اگرچه سال را با یک  میلیون و ۵۷۰ شروع کرد اما در دوران افزایش قیمت دلار، از یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان عبور کرد و به بالاترین قیمت خود رسید.البته در پایان فر‌وردین سکه طرح قدیم با قیمتی معادل یک میلیون ۷۷۰ هزار و ۵۰۰ تومان مبادله شد.

این سکه نیز با اعلام دلار ٤٢٠٠ تومانی از حرکت صعودی خود ایستاد و با کاهش قیمت چشمگیری در اواخر ماه رو به رو شد.

نیم سکه نیز در ابتدای فروردین با قیمت ٧٨٦ هزار تومان دادو ستد شد ولی در هفته سوم به ٩٦٠ هزار تومان رسید و با کاهش قیمت دلار عقب نشینی کرد.

هر گرم طلا اکنون با حدود ١٦ هزار تومان افزایش قیمت نسبت به ابتدای فروردین، با قیمت ١٦٩ هزار و ١٧٨ تومان معامله می‌شود.