۰ نفر

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌و گو با اقتصادآنلاین:

پیش فروش سکه بازار را تنظیم کرد/ پیش بینی قیمت سکه تا پایان سال

۲ اسفند ۱۳۹۶، ۱۳:۱۰
کد خبر: 253668
پیش فروش سکه بازار را تنظیم کرد/ پیش بینی قیمت سکه تا پایان سال

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان این‌که سیاست بانک مرکزی مبنی بر پیش فروش سکه در بازار موثر بوده است، گفت: به دلیل نزدیک شدن به پایان سال و افزایش تقاضا، قیمت سکه کاهش نخواهد داشت.

ابراهیم محمدولی در گفت‌‎و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین، با تاکید بر این‌که پیش فروش سکه باعث جمع شدن بخشی از نقدینگی‌های سرگردان جامعه شد، اظهار کرد: اگر این اقدام کمکی در جهت تنظیم بازار و از بین بردن حباب قیمت باشد، اثربخش خواهد بود اما اگر در اجرای این سیاست وقفه‌ای بیفتد و یا براساس سلایق شخصی اعمال شود تاثیر چندانی نخواهد گذاشت.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد: تعدیل قیمت سکه علاوه بر اقدام بانک مرکزی به نوسانات طلای جهانی و کاهش آن نیز مربوط می‌شود.

او با اشاره به این‌که قیمت طلا صد‌ در صد قابل پیش بینی نبوده و به عوامل متعددی بستگی دارد، اضافه کرد: اگر تا پایان سال شاهد تنش‌های سیاسی و اتفاقات غیرمترقبه نباشیم، قیمت طلا و سکه نوسان چشمگیری نخواهد داشت.

محمدولی درباره قابل اطمینان بودن بازار سکه برای سرمایه گذاری توضیح داد: در حال حاضر به دلیل نوسانات زیاد قیمت سکه، این بازار برای سرمایه‌گذاری مناسب نیست.

وی در پایان با تاکید بر این‌که با نزدیک شدن به پایان سال و افزایش تقاضا شاهد کاهش قابل توجه قیمت سکه نخواهیم بود، خاطرنشان کرد: به عبارت دیگر سکه یک میلیون و۲۰۰ هزار تومانی را شاهد نخواهیم بود ضمن اینکه اگر نرخ ارز به دلیل تاثیر‌گذاری در بازار سکه، نوسان چندانی نداشته باشد قیمت سکه هم تغییر نخواهد کرد.