۰ نفر

نقره برای سرمایه‌گذاری مطمئن‌تر از طلا

رشد ۱.۷درصدی قیمت طلا طی یک هفته/ خاورمیانه به کمک طلا آمد

۴ دی ۱۳۹۶، ۲۲:۲۳
کد خبر: 240140
رشد ۱.۷درصدی قیمت طلا طی یک هفته/ خاورمیانه به کمک طلا آمد

موسسات سرمایه گذاری جهانی پیش بینی کرده اند که قیمت جهانی طلا طی ماه های آینده تحت تاثیر تنش‌های سیاسی خاورمیانه با افزایش روبه‌رو خواهد شد. همین طور تحلیلگران زیادی امیدوارند که رشد تقاضای صنعتی موجب افزایش قیمت جهانی نقره شود.

به گزارش اسکراپ رجسیتر، موسسه سرمایه گذاری اس پی آنگل اعلام کرد، قیمت جهانی طلا پس از تصویب طرح مالیاتی دولت ترامپ در کنگره آمریکا تحت فشار زیادی قرار گرفت و رشد شاخص سهام نیز به این مساله کمک کرده است. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از سایت طلا، بر اساس این گزارش قیمت طلا در پایان مبادلات هفته گذشته با رشد 1.7 درصدی روبرو شده است. تحلیلگران موسسه اس پی آنگل معتقدند که تنش های سیاسی بین المللی به خصوص اوضاع خاورمیانه می تواند موجب افزایش تقاضا و قیمت جهانی طلا شود.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به تازگی تهدید کرده است که کمک های مالی به کشورهایی را که از قطعنامه سازمان ملل در رد تصمیم واشنگتن، حمایت کرده اند، قطع خواهد کرد.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد پیش‌نویس قطعنامه مخالفت با تغییر وضعیت قانونی قدس را تصویب کرده است.

128 کشور به این پیش‌نویس رأی مثبت و 9 کشور رأی مخالف دادند و 35 کشور نیز رأی ندادند.

این قطعنامه تأکید می‌کند که هرگونه اقدامات با هدف تغییر بافت شهر قدس، باطل و بی‌اثر است.

برخی تحلیلگران اقتصادی نیز بر این باورند که قیمت جهانی نقره نیز طی سال آینده با افزایش چشمگیری روبرو خواهد شد. قیمت نقره در سال 2017 میلادی با نوسانات زیادی روبرو شده است.

در حالی که قیمت نقره در ماه های نخست امسال با افزایش زیادی روبرو شد ولی طی ماه های اخیر بخش زیادی از روند مثبت و صعودی خود را از دست داده است.

قیمت نقره تابستان امسال به پایین ترین سطح در یک سال و نیم اخیر رسیده است. قیمت نقره از ابتدای امسال تاکنون حدود 2 درصد رشد داشته و به نظر می رسد تا پایان امسال برای باقی ماندن بالاتر از سطح روانی 16 دلاری کار سختی خواهد داشت.

با در پیش بودن سال 2018 میلادی، تحلیلگران زیادی امیدوارند که رشد تقاضای صنعتی موجب افزایش قیمت جهانی نقره شود.

موسسه گلدمن ساش پیش بینی کرده است که قیمت نقره تا پایان سال 2018 میلادی به بیش از 17.20 دلار در هر اونس خواهد رسید.

بانک کانادایی بی ام او نیز اعلام کرده است که قیمت هر اونس نقره سال آینده به بیش از 19 دلار خواهد رسید.

پیش بینی 2 موسسه تحقیقاتی نسبت به افزایش تولید جهانی نقره در سال 2018

 2 مرکز معتبر بین المللی پیش بینی کردند که تولید جهانی نقره در سال 2018 میلادی با افزایش نسبی روبرو خواهد شد.

به گزارش کیتکو نیوز، 2 موسسه تحقیقات اقتصادی اعلام کردند که تولید جهانی نقره در سال آینده با توجه به پایان یافتن اختلال تولید در برخی معادن بزرگ جهان ، با افزایش نسبی روبرو خواهد شد.

بر اساس این گزارش موسسه تحقیقاتی متال فوکوس در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرده است که تولید جهانی نقره در سال 2018 میلادی به بیش از 867.2 میلیون اونس خواهد رسید. این رقم در سال 2017 میلادی به 856.9 میلیون اونس می رسد. این در شرایطی است که تولید جهانی نقره در سال 2016 میلادی نیز به 888.3 میلیون اونس رسیده بود.

این گزارش افزود: موسسه تحقیقاتی سی پی ام پیش بینی کرده است که تولید جهانی نقره در سال 2018 میلادی با 2.7 درصد افزایش به بیش از 817 میلیون اونس خواهد رسید. این رقم برای سال 2017 میلادی نیز به 796.1 میلیون اونس می رسد.

این موسسه تحقیقاتی اعلام کرد: کاهش تولید در معادن بزرگ جهان و اعتصاب کارگران از جمله عوامل اصلی کاهش تولید نقره در ماه های اخیر به شمار می رود.

پیش بینی می شود با پایان یافتن اعتصاب های کارگری و از سرگرفته شدن تولید در معادن بزرگ، تولید جهانی نقره در سال 2018 میلادی با افزایش نسبی روبرو شود.

رشد تولید مکزیک نیز عامل مهمی در افزایش تولید جهانی نقره طی ماه های آینده خواهد بود. البته تولید نقره چین و پرو نیز با افزایش روبرو می شود ولی میزان افزایش تولید این دو کشور به بزرگی مکزیک نخواهد بود.

یکی از معادنی که پیش بینی می شود تولید آن طی سال آینده با افزایش چشمگیری روبرو شود، معدن شرکت گلدکورپ در مکزیک است.

البته موسسه سی پی ام بر این باور است که تولید جهانی نقره علی رغم افزایش نسبی در سال 2018 میلادی، طی سال های بعد از آن با کاهش همراه خواهد بود. این مساله بیشتر به خاطر  کاهش هزینه های توسعه و اکتشاف در بخش معادن نقره است و تاثیرات منفی خود بر تولید نقره را از سال 2019 میلادی نمایان خواهد کرد.

پیش بینی می شود در سال 2018 میلادی بیش از 201.5 میلیون اونس نقره به صورت بازیافت شده به چرخه عرضه بازگردد که این رقم نسبت به 202 میلیون اونس در سال 2017 میلادی تغییر چندانی نخواهد داشت.