۰ نفر

نوسان قیمت طلا تحت تاثیر فدرال رزرو

پیش‌بینی افزایش چشمگیر قیمت فلزات گران‌بها/ اونس طلا تا ۱۴۰۰دلار بالا می‌رود

۲ آذر ۱۳۹۶، ۱۷:۵۰
کد خبر: 233364
پیش‌بینی افزایش چشمگیر قیمت فلزات گران‌بها/ اونس طلا تا ۱۴۰۰دلار بالا می‌رود

موسسه سرمایه گذاری سیتی گروپ در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرده است که تقاضای مکان امن سرمایه گذاری عامل مهمی برای تعیین قیمت طلا در سال آینده خواهد بود. همچنین بانک کانادایی "بی ام او" در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرده است که قیمت نقره در بلندمدت فرصت زیادی برای افزایش چشمگیر و فزاینده خواهد داشت.

به گزارش کیتکو نیوز،  بانک بی ام او دومین بانک کانادایی است که نسبت به افزایش قیمت نقره در بلندمدت و عملکرد بهتر این فلز نسبت به طلا ابراز امیدواری کرده است. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از سایت طلا، بر اساس این گزارش تحلیلگران بانک کانادایی بی ام او تاکید کردند که قیمت هر اونس نقره به زودی به بیش از 20 دلار خواهد رسید.  پیش بینی بانک بی ام او نشان می دهد که قیمت جهانی هر اونس نقره در بلندمدت 17 درصد افزایش خواهد داشت.

تحلیلگران بانک بی او او تصریح کردند: در شرایطی که بانک های مرکزی جهان نرخ بهره را همچنان پایین نگه داشته اند، تقاضای سرمایه گذاری برای نقره همچنان قوی خواهد بود و این مساله عامل مهمی برای تقویت قیمت نقره در ماه های آینده به شمار می رود. تقاضای سرمایه گذاری و رشد تقاضای صنعتی موجب خواهد شد تا قیمت هر اونس نقره در بلندمدت بالاتر از 20 دلار شود.

اقتصاددانان این بانک اعلام کردند که فدرال رزرو آمریکا احتمالا در سال 2018 میلادی نرخ بهره را به 2 درصد افزایش خواهد داد. نرخ بهره آمریکا هم اکنون بین یک تا 1.25 درصد است. این بانک کانادایی انتظار دارد که فدرال رزرو طی سال آینده 2 بار نرخ بهره را افزایش دهد.

پیش بینی می شود روند کند افزایش نرخ بهره آمریکا به همراه تشدید تنش های سیاسی در جهان می تواند موجب تقویت تقاضای سرمایه گذاری برای فلزات گرانبها به خصوص نقره و طلا شود.

در حالی که پیش بینی می شود تقاضای نقره طی ماه های آینده افزایش یابد، میزان تولید و عرضه با افت نسبی روبرو می شود. تولید جهانی نقره در سال 2016 میلادی برای نخستین بار از سال 2002 میلادی با افت روبرو شده است.

پیش بینی می شود ارزش سهام شرکت های معدنی فعال در زمینه تولید نقره نیز طی ماه های آینده با افزایش چشمگیری روبرو خواهد شد.

تقاضای مکان امن سرمایه گذاری موجب افزایش قیمت طلا در سال 2018 خواهد شد

موسسه سرمایه گذاری سیتی گروپ در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرده است که تقاضای مکان امن سرمایه گذاری عامل مهمی برای تعیین قیمت طلا در سال آینده خواهد بود.

به گزارش کیتکو نیوز، موسسه سیتی گروپ در گزارش چشم انداز بازار طلا در سال 2018 میلادی اعلام کرد: تشدید تنش های سیاسی و افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری موجب خواهد شد تا قیمت طلا طی سال های آینده با افزایش نسبی روبرو شود.

بر اساس این گزارش موسسه سیتی گروپ پیش بینی کرد که قیمت جهانی هر اونس طلا تا سه سال آینده به بیش از 1400 دلار خواهد رسید.

این گزارش افزود: پیش بینی می شود افزایش تنش های ژئوپلیتیک در عرصه بین المللی قیمت جهانی طلا تا سال 2020 میلادی را به بیش از 1400 دلار افزایش دهد.

بانک آمریکایی سیتی گروپ در ادامه افزود: طلا همچنان بهترین کالا برای حفظ ارزش دارایی و سرمایه در برابر ریسک های سیاسی و اقتصادی است. به نظر می رسد قیمت جهانی طلا تا پایان امسال به 1270 دلار در هر اونس خواهد رسید. قیمت طلا در سال 2018 میلادی نیز به 1350 دلار و در سال 2019 میلادی نیز به بیش از 1370 دلار افزایش خواهد یافت.

بحران های احتمالی اقتصادی، انتخابات، اقدام نظامی برخی از رویدادهای مهمی هستند که می تواند موجب افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا شود. البته برخی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که طلا نتوانسته است افزایش قیمتی را که پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و همه پرسی برگزیت کسب کرده، حفظ کند. قیمت طلا پس از این دو رویداد مهم سیاسی به بیش از 1300 دلار رسید ولی بار دیگر وارد کانال 1200 دلاری شده است.

البته اقتصاددانان تقریبا بر سر این مساله اتفاق نظر دارند که قیمت طلا در شرایطی که بحران های سیاسی و اقتصادی به وقوع می پیوندد، با افزایش چشمگیری روبرو می شود.

پیش بینی می شود در صورت تشدید بی ثباتی سیاسی در آلمان و عدم توانایی آنگلا مرکل برای تشکیل دولت جدید، قیمت جهانی طلا به زودی به بیش از 1300 دلار افزایش یابد.

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت طلا و سایر کالاهای راهبردی در شرایط کنونی تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار آمریکا و گمانه زنی های مربوط به سیاست های پولی بانک های مرکزی بزرگ جهان قرار خواهد داشت.