۰ نفر

جهش ۳ برابری در انتظار قیمت طلا؟

۲ آذر ۱۳۹۶، ۰:۰۶
کد خبر: 233207
جهش ۳ برابری در انتظار قیمت طلا؟

مدیرعامل شرکت معدنی اعلام کرد: دوره طولانی‌مدت پول ارزان در کنار تغییر رویکرد سرمایه‌گذاران و هجوم به بازار طلا به عنوان پناهگاهی مقابل مخاطرات مالی و ژئوپلتیکی می‌تواند قیمت اونس را در ۵ سال آینده به ۵ هزار دلار برساند.

راب مک‌ایون مدیرعامل شرکت مک ایون گفت: دوره طولانی‌مدت پایین بودن ارزش پول‌ها و تمرکز سرمایه‌گذاران بر طلا به عنوان پناهگاهی امن در مقابل مخاطرات ژئوپلتیکی و مالی می‌تواند طی 5 سال آینده قیمت اونس طلا را به 5 هزار دلار برساند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، وی ادامه داد: در صورتی که این قضیه قطعی شود، یک تسونومی پول شکل خواهد گرفت که به دنبال مکانی برای ورود خواهد بود.

وی که در حاشیه کنفرانس صنعت و معدن سانفرانسیسکو سخن می‌گفت ادامه داد: نرخ بهره بانکی پایین‌تر و دوره طولانی‌تر باعث شده است که حباب در بازارهای سهام، مسکن و حتی بازار مصنوعات هنری بزرگ شود.

وی معتقد است منطق می‌گوید که نرخ بهره بانکی باید افزایش یافته تا بتواند تا دارایی‌های سودآور نیز به چشم آمده و جذاب شوند و طلا نیز در راستای کالیبراسیون مجدد بازار باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. 

شرکت مک ایون به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های معدنی به داشتن علاقه خاص به طلا مشهور است. خود مدیرعامل این شرکت نیز به داشتن ثروت خالص 8 میلیون دلاری یکی از پول‌دارترین افراد کاناداست.

هم‌اکنون قیمت طلا در محدود 1280 دلار در هر اونس در حال نوسان است. برخی از کارشناسان بر این باورند که این فلز زرد نتوانسته است قیمت بازار خود را در زمان قطعی شدن برگزیت و پیروزی ترامپ حفظ کند.

دیگر کارشناسان نیز بر این باورند که مناقشات ژئوپلتیکی و همچنین بی‌ثباتی در جهان فشار افزایشی قیمت طلا را تداوم خواهد بخشید.

کارشناسان موسسه سیتی گروپ آمریکا در آخرین گزارش خود اعلام کردند که تا سال 2020 روند افزایشی تقاضای طلا در بازار، قیمت این فلز  به 1400 دلار در هر اونس خواهد رساند.

این موسسه پیش‌بینی کرد قیمت طلا تا پایان سال 2018 مقاومت 1270 دلار در هر اونس خود را شکسته و در سال 2019 به 1370 دلار خواهد رسید.