۰ نفر

کاهش قیمت اونس جهانی طلا

۱ آبان ۱۳۹۶، ۱۱:۱۷
کد خبر: 227016
کاهش قیمت اونس جهانی طلا

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴ درصد کاهش به ۱۲۷۵ دلار و ۷۰ سنت رسید.

به گزارش رویترز، در حالی که حزب حاکم ژاپن در انتخابات پارلمانی این کشور به یک پیروزی بزرگ دست یافته، ارزش دلار در برابر ین به بالاترین رقم طی بیش از 3 ماه گذشته رسیده و این مسئله موجب افت قیمت طلا به پایین‌ترین رقم طی دو هفته گذشته رسید. پیروزی حزب حاکم در ژاپن راه را برای اتخاذ یک سیاست پولی کاملاً انبساطی برای یک دوره طولانی هموار می‌کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.4 درصد کاهش به 1275 دلار و 70 سنت رسید. قیمت فلز زرد در اوایل امروز به پایین‌ترین رقم از 6 اکتبر تاکنون، یعنی 1273 دلار و 80 سنت رسیده بود.

قیمت طلای آمریکا برای تحویل در ماه دسامبر نیز امروز با 0.3 درصد کاهش به 1277 دلار و 20 سنت رسید.

یوئیچی ایکه میزو، تحلیلگر استاندارد بانک در توکیو گفت: «طی هفته گذشته یا عقب‌تر از آن خبر جدیدی در مورد کره شمالی مخابره نشده است. اگر اخبار جدیدی از بحران در شبه‌جزیره کره منتشر شود، ممکن است قیمت طلا تقویت شود، اما در حال حاضر فعالان بازار تنها در حال رصد کردن نوسانات ارزش دلار هستند».

ریسک‌های ژئوپولیتیک می‌تواند موجب افزایش تقاضا برای دارایی‌های امنی نظیر طلا و ین ژاپن شود.

ائتلاف به‌رهبری حزب لیبرال دموکراتیک ژاپن به‌ریاست شینزو آبه، نخست وزیر این کشور موفق شده در انتخابات دیروز 312 کرسی را به دست بیاورد و اکثریت دوسوم از 465 کرسی پارلمان را حفظ نماید.

ارزش دلار همچنین در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی افزایش داشت که ناشی از تقویت میزان بازدهی اوراق خزانه‌داری آمریکا و پیشرفت در اصلاح نظام مالیاتی این کشور بود.

در سایر بازارها، قیمت نقره امروز با 0.3 درصد کاهش به 16 دلار و 95 سنت رسید. قیمت پلاتین نیز 0.7 درصد افت داشت و به 913 دلار و 90 سنت رسید. قیمت فلز پالادیوم هم با افت 0.6درصدی به 969 دلار رسید.