۰ نفر

جای خالی دلار بر تابلوی صرافی‌ها

۱۹ مهر ۱۳۹۶، ۱۲:۲۵
کد خبر: 224500
جای خالی دلار بر تابلوی صرافی‌ها

امروز حوالی ساعت 11 وقتی از سمت میدان فردوسی تا چهارراه استانبول قدم بزنید از صف‌هایی که دیروز جلوی صرافی‌ها تشکیل شده بود خبری نیست، اما وقتی تابلوی صرافی‌ها را نگاه کنید جای خالی قیمت دلار را در بین سایر ارزها مشاهده خواهید کرد.

وقتی خبرنگار اقتصاد آنلاین در قالب مشتری از چند صرافی تقاضای دلار کرد و یا قیمت آن را بپرسید، این پاسخ داده شد که دلار نداریم! برخی در توضیح بیشتر مدعی شدند که بانک مرکزی به صرافی‌ها دلار نفروخته است.

اما در خیابان وقتی از کنار برخی عابر نماها رد شوید کلمه دلار را به آرامی می‌شنوید که نشان از خرید و فروش دلال‌ها در حاشیه این خیابان است.

از یکی از آن‌ها 12هزار دلار خواسته شد. وی قیمت 4015 را عنوان کرد،البته تاکید کرد که دلار از دیروز در حال پایین آمدن است و دلیل آن را عرضه نشدن توسط بانک به صرافی ها عنوان کرد که به نظر وی برای کاهش تب بازار و کاهش قیمت های دو روز اخیر بوده است.

گزارش دلار

در بین فریاد های دلال‌های ابتدای خیابان منوچهری قیمت‌ها از 4هزار تومان پایین‌تر نمی‌آید،البته صرافی‌ها و اغلب خریداران منتظر عرضه دلار توسط بانک هستند.

بر اساس گزارش میدانی خبرنگار اقتصاد آنلاین، بعد از گذشت حدود یک ساعت بعضی صرافی‌ها دلاردار شدند.

صرافی‌هایی که دلار دولتی دارند آن را با قیمت 4007 تا 4010 عرضه می‌کنند، البته سقف فروش 2 تا 5هزار دلار را تعیین کرده‌اند.

صرافی‌هایی که دلار دولتی ندارند نیز عرضه امروز خود را به تدریج آغاز کردند، البته با قیمت 4050 تومان و تعداد نامحدود.