۰ نفر

یک کارشناس ارزی مطرح کرد؛

جذب فاینانس پیش‌زمینه مدیریت ارز نفتی

۸ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۱۰
کد خبر: 202587
جذب فاینانس پیش‌زمینه مدیریت ارز نفتی

یک کارشناس ارزی گفت: با جذب فاینانس می‌توان به شکوفایی اقتصادی کمک کرد و دلارهای حاصل از صادرات نفت را وارد سرمایه‌گذاری‌های کلان کرد.

اقتصاد آنلاین - محمد فیروزی؛ کمال سیدعلی در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: یکسان سازی نرخ ارز موضوعی است که ضرورت تحقق آن احساس می شود و در این خصوص جذب فاینانس می تواند به اجرایی شدن آن کمک کند، چرا که برای اجرای آن شکوفایی اقتصادی در کشور نیاز است.

وی افزود: جذب فاینانس بر مبنای اصول سیاست های اقتصاد مقاومتی است و با سرمایه های ورودی می توان در کشور فعالیت های مختلفی را بر مبنای این سیاست اجرایی کرد.

این کارشناس بانکی تصریح کرد: برای مثبت شدن رشد اقتصادی در پایان سال باید شرایطی فراهم شود تا تحریک تقاضای داخلی صورت بگیرد. این موضوع هم با مدیریت منابع و مصرف در داخل می تواند اجرایی شود. اما باید توجه داشت برای پیاده سازی این روند مدیریت نرخ ارز دارای اهمیت بالایی است.

سیدعلی ادامه داد: ضرورت دارد دولت با افزایش صادرات نفت، دلارهای وارد شده به کشور را به سمت سرمایه گذاری های بزرگ ببرد. برای اجرای چنین کارهایی هم بدون شک جذب فاینانس در کشور مورد نیاز است.