۰ نفر

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران مطرح کرد؛

کاهش نرخ سکه تا دو روز ادامه خواهد داشت/بی‌تاثیر بودن فضای تبلیغات انتخاباتی بر بازار سکه و طلا

۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۳:۲۳
کد خبر: 189222
کاهش نرخ سکه تا دو روز ادامه خواهد داشت/بی‌تاثیر بودن فضای تبلیغات انتخاباتی بر بازار سکه و طلا

رییس اتحادیه طلا و جواهر گفت: با فروکش کردن التهاب ناشی از حمله ترامپ به سوریه، قیمت طلا وضعیت کاهشی پیدا کرده و این روند تا دو روز ادامه خواهد داشت.

محمد کشتی آرای در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین در خصوص وضعیت بازار سکه در اولین روز کاری ماه اردیبهشت گفت: تا هفته گذشته قیمت سکه و طلا حالت التهابی داشت. این تنش بیشتر به دلیل شرایط فوق العاده در غرب آسیا و شرایطی که ترامپ در کشور سوریه تحمیل کرده بود.

وی افزود: با فروکش کردن التهاب در خاورمیانه، بر خلاف انتظار برخی افراد در خصوص افزایش پیداکردن قیمت طلا، این فلز گرانبها سیر کاهشی گرفت و در کنار آن نرخ ارز هم در داخل حالت تثبیت شده ای پیدا کرده است.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه پیش بینی می کنم روند شکل گرفته در بازار طلا تا دو روز آینده ماندگار باشد، اظهارداشت: بیشترین کاهش قیمتی در مسکوکات مربوط به ربع سکه است. به طوری که امروز – شنبه- تمام سکه 10 هزارتومان کاهش داشته و ربع سکه 8 هزارتومان کاهش قیمت را تجربه کرده است.

وی تصریح کرد: برگزاری انتخابات می تواند یکی از عوامل شکل دهنده نوسان در بازار سکه و طلا و باشد. اما تا کنون با وجود آغاز شدن شرایط تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری، بازار بدون توجه به این شرایط بدون نوسان است که این موضوع ناشی از شکل گیری ثبات در فضای اقتصادی داخلی است.

وی با بیان اینکه قیمت هر گرم طلای 18 عیار در این هفته 1200 تومان کاهش داشته است. قیمت برخی اقلام سکه و طلا را در بازار امروز به این شرح اعلام کرد:

سکه بهار آزادی طرح قدیم: 1.185.000 تومان

سکه بهار آزادی طرح جدید: 1.218.000 تومان

نیم سکه: 695.000 تومان

ربع سکه : 381.000 تومان

یک گرم طلای 18 عیار 117.800 تومان