۰ نفر

علی رغم اعلام روند برگزیت؛

قیمت جهانی طلا با کاهش روبرو شد

۱۰ فروردین ۱۳۹۶، ۱۱:۳۵
کد خبر: 184851
قیمت جهانی طلا با کاهش روبرو شد

قیمت طلا در بازارهای بین المللی در آغاز مبادلات امروز در حالی با کاهش روبرو شد که نگرانی های زیادی نسبت به تبعات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و نامشخص بودن سیاست های اقتصادی و مالی دولت ترامپ وجود دارد.

به گزارش پایگاه اینترنتی رویترز، در شرایطی که نخست وزیر بریتانیا روز چهارشنبه رسما روند آغاز برگزیت را اعلام کرده و ماده 50 پیمان لیسبون را امضا کرده و از سوی دیگر هنوز نگرانی های زیادی نسبت به سیاست های اقتصادی و مالی دولت ترامپ وجود دارد، تقویت ارزش دلار موجب شده است تا قیمت طلا در بازارهای بین المللی با کاهش روبرو شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از سایت طلا، قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی با 0.1 درصد کاهش به کمتر از 1249 دلار رسیده است. شاخص ارزش دلار با 0.1 درصد افزایش به بیش از 100.07 واحد رسیده است.

ارز ش یورو در برابر دلار با افت چشمگیری روبرو شده که علت اصلی آن نگرانی های مربوط به اوضاع سیاسی در اتحادیه اروپا و برگزیت بوده است.

چارلز ایوانز رئیس فدرال رزرو شیکاگو در سخنانی تاکید کرد که فدرال رزرو امسال حداقل 2 بار دیگر نرخ بهره را افزایش خواهد داد و این احتمال وجود دارد که 4 بار نرخ بهره افزایش یابد.

برخی از سیاست گذاران اصلی فدرال رزرو نیز تاکید کرده اند که از افزایش 3 بار نرخ بهره تا پایان امسال حمایت خواهند کرد.

در پی ناکامی ترامپ در جلب موافقت نمایندگان کنگره برای تصویب قانون جایگزین اوباماکر، اکنون نگرانی های زیادی نسبت به توانایی ترامپ در تصویب برنامه های اقتصادی و مالی به وجود آمده است. ترامپ قول داده است تا مالیات ها را کاهش داده و میلیاردها دلار برای توسعه زیرساخت های اقتصادی هزینه کند.

انتخابات ریاست جمهوری فرانسه نیز کمتر از یک ماه دیگر برگزار خواهد شد. نگرانی های مربوط به اوضاع سیاسی فرانسه و آلمان طی ماه های آینده می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات بازار ارز و طلا داشته باشد. احتمال پیروزی مارین لوپن رهبر جبهه ملی فرانسه که مواضع سیاسی مشابه ترامپ دارد موجب تشدید نگرانی ها شده است.

به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی منطقه یورو و آمریکا طی ساعات آینده می تواند تاثیر زیادی بر ارزش دلار و یورو و قیمت جهانی طلا داشته باشد. وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه نیز عامل مهمی برای بازار جهانی طلا خواهد بود.