۰ نفر

ثبات بهای نفت و نزول فلز زرد

۲۲ بهمن ۱۳۹۵، ۱۵:۱۴
کد خبر: 175931
ثبات بهای نفت و نزول فلز زرد

پایبندی کشورهای عضو اوپک به توافق کاهش تولید، به ثبات نسبی بهای جهانی نفت منجر شده است.

به گزارش رویترز؛ بهای جهانی نفت صبح روز جمعه ساعاتی با‌ثبات را تجربه می‌کند. پایبندی کشورهای عضو اوپک به توافق کاهش تولید از یک سو و افزایش ذخایر نفتی آمریکا از سوی دیگر نقش مهمی در ایجاد توازن در بازار طلای سیاه ایفا کرده اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از العالم، صبح امروز بهای هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمیدیت (پایه آمریکا) با 8 سنت افزایش به 53 دلار و 8 سنت رسید. هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال (شاخص بین‌المللی) نیز با 3 سنت افزایش، 55 دلار و 66 سنت معامله شد.

بهای جهانی نفت از ابتدای سال جاری میانی در محدوده‌ای 5 دلاری در نوسان بوده است. تقویت ارزش دلار و افزایش ذخایر نفت آمریکا مانع از اوج‌گیری بهای جهانی طلای سیاه شده است. اما اجرای کم‌نقص توافق نفتی اوپک و کشورهای غیرعضو از آغاز سال 2017 از کاهش بهای جهانی نفت جلوگیری کرده است.

این در حالی است که روند نزولی بهای جهانی طلا صبح امروز نیز ادامه یافت. هم‌اکنون هر انس طلا با 0.6 درصد کاهش، 1223 دلار معامله می‌شود.

بهای جهانی طلا روز گذشته نیز حدود 1 درصد نزول را تجربه کرده بود. تقویت ارزش دلار در برابر سایر ارزهای معتبر و احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا مهمترین دلایل کاهش بهای جهانی فلز زرد به شمار می‌رود.