۰ نفر

طلا بر مدار صعود

۲۹ دی ۱۳۹۵، ۱۷:۵۹
کد خبر: 171495
طلا بر مدار صعود

در آستانه سخنرانی ترزا می، نخست وزیر انگلیس در خصوص «برگزیت سخت»، قیمت طلا به بالاترین نرخ در هفت هفته گذشته رسید.

به گزارش رویترز، هر اونس طلا در بازارهای جهانی با ۱۵.۰۴دلار افزایش یافت و ۱۲۱۷.۷۷دلار فروخته شد که بالاترین از ۲۳ نوامبر به شمار می‌رود؛ این در حالی است که چنین واکنشی در آستانه سخنرانی ترزا می، نخست وزیر انگلیس رخ داده که انتظار می‌رود در مورد برنامه‌هایی برای «برگزیت سخت» تدارک دیده شده، سخنرانی کند. به همین دلیل، قیمت طلا در روز سه‌شنبه به بالاترین رقم در ۷ هفته گذشته رسیده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر؛، در این میان، با توجه به بی ‌ثباتی ارزی در آستانه سخنرانی «ترزا می» در روز سه‌شنبه برای خروج از اتحادیه اروپا و نشست بانک مرکزی اروپا در روز پنج ‌شنبه قیمت طلا به بالاترین رقم در ۷ هفته گذشته رسید و ۱۲۱۷.۷۷دلار در هر اونس معامله شد؛ بر این اساس، مدیر  صندوق سرمایه ‌گذاری طلای چین هم گفته که طلا در نیمه نخست سال به علت نگرانی در مورد برگزیت، فشار بر پول ملی چین و بی‌ثباتی ناشی از سیاست‌های ترامپ، بسیار خوب عمل کرده است.

باتوجه به بی‌ثباتی ارزی در آستانه سخنرانی ترزا می در روز سه‌شنبه و همچنین با توجه به نشست بانک مرکزی اروپا در روز پنج‌شنبه فکر می کنیم طلا هنوز فضا برای افزایش دارد.

به گفته اقتصاددانان برجسته در کنفرانس جهانی اقتصادی در داووس، همچنین بازارها به برنامه‌های اقتصادی ترامپ پس از ورود به کاخ سفید چشم دوخته‌اند. جنگ تجاری میان آمریکا و چین به همراه تقویت دلار در میان بزرگ‌ترین عوامل تهدیدکننده چشم‌انداز جهانی اقتصاد است. کمپین ترامپ خواستار کاهش مالیات و هزینه بیشتر در زیرساخت‌ها است که این امر ارزش سهام و دلار آمریکا را بالا برده است