۰ نفر

قیمت جهانی طلا به کمتر از ۱۱۵۰ دلار رسید

۱۳ دی ۱۳۹۵، ۱۲:۲۵
کد خبر: 168227
قیمت جهانی طلا به کمتر از ۱۱۵۰ دلار رسید

قیمت طلا در بازارهای بین المللی امروز دوشنبه در نخستین روز مبادلات سال 2017 میلادی با کاهش نسبی روبرو شده و به کمتر از 1150 دلار رسیده است.

به گزارش پایگاه اینترنتی اف ایکس استریت، در حالی که هنوز بسیاری از بازارهای مالی بین المللی در آغاز سال جدید میلادی تعطیل است، مبادلات اندکی در سطح جهانی انجام می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از سایت طلا، بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز دوشنبه به کمتر از 1149 دلار رسیده است. به نظر می رسد پایین بودن حجم مبادلات و نقدینگی در بازارهای بین المللی فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است.

با این حال قیمت طلا در سال 2016 میلادی با افزایش 8 درصدی روبرو شد که این بیشترین افزایش قیمت طلا از سال 2011 میلادی بوده است.

تحلیل تکنیکال نشان می دهد که سطح مقاومتی قیمت طلا در کوتاه مدت 1155 دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا تا 1163 دلار افزایش خواهد یافت.

سطح حمایتی قیمت طلا نیز در شرایط کنونی 1148 دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت تا 1140 دلار کاهش خواهد داشت. به نظر می رسد قیمت طلا در روزهای آینده تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار قرار خواهد داشت.