۰ نفر

بازار سکه و ارز در آستانه کریسمس/طرح جدید ۲۵ هزار تومان رشد کرد

۱۰ دی ۱۳۹۵، ۱۵:۳۱
کد خبر: 167606
بازار سکه و ارز در آستانه کریسمس/طرح جدید ۲۵ هزار تومان رشد کرد

دو روز مانده به آغاز سال نو میلادی، قیمت انواع سکه و ارز در بازار افزایش نسبتا چشمگیری داشته و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در این هفته ۲۵ هزار تومان گرانتر شد.

بررسی تحولات قیمت انواع سکه در هفته جاری نشان می دهد که قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید طی چند روز اخیر ۲۵ هزار و ۴۰۰ تومان رشد قیمت را تجربه کرده است. این وضعیت در مورد سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز دیده می شود و ۳۰ هزار تومان رشد قیمت هم در این سکه اتقاف افتاد.

 به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایبنا، به صورت کلی، طی هفته های اخیر قیمت انواع سکه و ارز در بازار افزایش یافته و مقامات دولتی معتقدند این روند متاثر از سال نو میلادی، افزایش تقاضا برای ارز در ایام ژانویه و کریسمس و دلایلی از این دست است. با این وجود، فعالان بازار سکه می گویند نرخ ها متاثر از افزایش نرخ ارز، کاهش عرضه ارز به بازار از سوی بانک مرکزی، بازگشت سوداگری و .... است.

هر قطعه نیم سکه هم که در روز شنبه هفته جاری ۶۰۳ هزار تومان بوده در معاملات پایان هفته به ۶۲۵ هزار تومان رسید و ۲۲ هزار تومان رشد قیمت را تجربه کرد. ربع سکه در این هفته ۱۲ هزار تومان گرانتر شد و سکه گرمی نیز ۷ هزار تومان افزایش داشته است. هر گرم طلای ۱۸ عیار هم ۳۴ هزار و ۸۲ تومان جهش یافت.

هر دلار آمریکا در طول روزهای اخیر ۳۴ تومان رشد قیمت یافته و با وجود اینکه تا ۴۱۵۰ تومان هم رفته بود، کمی عقب نشینی کرد و به زیر ۴۰۵۰ تومان بازگشت. هر یورو نیز ۲۹ تومان رشد داشته و پوند انگلیس هم که در روز سه شنبه از ۵ هزار تومان عبور کرده بود در معاملات روز پنج شنبه ۴۹۳۸ تومان بود.

قیمت هفته سکه