۰ نفر

افزایش قیمت طلای جهانی ادامه یافت

۸ دی ۱۳۹۵، ۱۳:۰۷
کد خبر: 167261
افزایش قیمت طلای جهانی ادامه یافت

طلای جهانی در معاملات سبک چهارشنبه، تحت تاثیر ضعف اندک دلار برای چهارمین روز متوالی افزایش یافت.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات بازار سنگاپور ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۱۴۱.۴۵ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه به بالاترین سطح در دو هفته گذشته صعود کرده بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه ۰.۳ درصد افزایش یافت و در ۱۱۴۲.۴۰ دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه ۵.۲۰ دلار یا ۰.۵ درصد افزایش یافت و در ۱۱۳۸.۷۰ دلار بسته شد.

جیانگ شو، تحلیلگر ارشد در گروه شاندونگ گولد گفت: در حال حاضر دلایل چندانی برای کاهش بیشتر قیمت طلا وجود ندارد. با اینهمه پس از نشست دسامبر بانک مرکزی آمریکا، قیمت طلا اندکی بهبود فنی پیدا کرده است. تا پایان سال چند روز بیشتر نمانده و تصور نمی رود بهبود قیمت این فلز ادامه پیدا کند.

ذخایر طلای "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت حمایت طلا در جهان است، روز سه شنبه ۰.۱۴ درصد کاهش یافت و به ۸۲۳.۳۶ تن رسید که منعکس کننده دید منفی سرمایه گذاران به طلاست. ذخایر این صندوق از زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بیش از ۱۳ درصد کاهش یافته است.

بر اساس گزارش رویترز، در حال حاضر انتظارات بالایی برای افزایش بیشتر نرخهای بهره آمریکا در سال آینده وجود دارد که تاثیر منفی بر قیمت طلا گذاشته است. بانک مرکزی آمریکا در ۱۴ دسامبر برای نخستین بار در یک سال گذشته، افزایش نرخهای بهره را تسریع کرد و از برنامه خود برای سه دور افزایش نرخها در سال ۲۰۱۷ خبر داد.

دورنمای تحکیم بیشتر سیاست پولی آمریکا، تقاضا برای دارایی‌هایی مانند فلزات ارزشمند که سوددهی ندارند را کمتر کرده و در مقابل از ارزش دلار پشتیبانی می کند.

شاخص دلار که این ارز را در برابر سبدی از ارزهای بزرگ می سنجد، روز چهارشنبه ۰.۱ درصد اُفت کرد و در ۱۰۲.۹۶ واحد ایستاد.

ادوارد مایر، تحلیلگر شرکت INTL FCStone در یادداشتی نوشت: انتظار نمی رود هفته جاری رویداد مهمی در بازار روی دهد و حرکت قیمت تحت تاثیر حجم اندک معاملات می ماند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ثابت بود و در ۱۵.۹۵ دلار قرار گرفت. هر اونس پلاتین با ۰.۳ درصد افزایش، ۹۰۳.۴۹ دلار بود و هر اونس پالادیوم با ۰.۵ درصد افزایش، ۶۷۶.۴۵ دلار معامله شد.