۰ نفر

روند صعودی نرخ دلار ادامه یافت

۲۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۴:۴۳
کد خبر: 164284
روند صعودی نرخ دلار ادامه یافت

در بازار امروز - چهارشنبه - دلار آمریکا با افزایش قیمت نسبت به دیروز به 3950 تومان رسید.

اقتصاد آنلاین - فرناز حبیبیان ؛ در حال حاضر در بازار هر یورو 4229 تومان، ‌هر پوند انگلستان 5095 تومان، هر لیر ترکیه 1154 تومان، هر درهم امارات 1097 تومان، ریال عربستان 1064 تومان، رینگیت مالزی 907 تومان و هر یوان چین 584 تومان فروخته می‌شود.

آنچه در ذیل می آید جدول قیمت روز جاری دلار و انواع ارزهای پرطرفدار و مقایسه با آخرین قیمت های ثبت شده روز گذشته است. جدول زیر به همراه نمودار تغییرات یک ماه، چند ماه و چند سال گذشته قیمت ها می تواند نوسانات دقیق بازار را به شما نشان دهد؛

جدول ارز

نوسانات امروز بازار در حالی است که افزایش نرخ ارز که درهفته‌های اخیر شاهد آن هستیم، نمی‌تواند برای اقتصاد مفید و مثبت باشد. از طرفی به نظر می‌رسد ارائه ارز از طرف دولت کاهش پیدا کرده و دولت ارز را لازم را برای عرضه در بازار ندارد و اگر هم ارز لازم را در اختیار دارد به مصحلت نمی بیند که آن را عرضه کند.

 افزایش نرخ ارز موقتا می‌تواند برای صادرات مثبت باشد. صادرکنندگانی که پیش از این افزایش قیمت، کالایشان را صادر کرده‌اند و اکنون می‌خواهند پول‌شان را دریافت کنند به نفع‌شان است. اما صادرکنندگانی که اکنون می‌خواهند صادر کنند نمی‌توانند پیش‌بینی کنند که نرخ ارز در روزها و هفته‌های آینده چه وضعیتی خواهد داشت و اینکه به ثبات می‌رسد یا خیر. ازسوی دیگر هم بانک مرکزی اعلام کرده است که ممکن است نرخ ارز کاهش پیدا کند. در مجموع این افزایش قیمت ارز نمی‌تواند به مصلحت باشد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، بررسی ها نشان می دهد؛ در حال حاضر با نرخ فعلی ارز در بازار یعنی ۳۹۰۰ تومان امکان تک نرخی شدن وجود ندارد و نرخی هم که در بودجه از طرف دولت برای ارز اعلام شده یعنی ۳۳۰۰ تومان هم مناسب نیست، برای تک نرخی کردن ارز عدد ۳۶۰۰ و یا ۳۷۰۰ تومان می‌تواند عملی و مطلوب باشد.

گفتنی است؛ برای اطلاع از جدیدترین تغییرات نرخ طلا، انواع سکه، دلار و انواع ارز، شاخص بورس تهران، قیمت انواع خودرو و مدل های مختلف موبایل می توانید به صفحه اصلی سایت اقتصاد آنلاین، بخش قیمت ها مراجعه نمایید.