۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

قیمت طلا در ماه نوامبر چگونه خواهد بود؟

۱۲ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۰۴
کد خبر: 155626
قیمت طلا در ماه نوامبر چگونه خواهد بود؟

کارشناسان بازار طلا می‌گویند بعید به نظر می رسد که قیمت جهانی طلا طی ماه‌های آینده با افت شدیدی روبرو شود.

اقتصاد آنلاین - مریم علیایی؛ بازار طلا که در سه سال گذشته با ثبات نسبی قیمت همراه بود، در ماه اکتبر نوسان زیادی داشت.  افزایش قیمت طلا در روزهای پایانی ماه اکتبر، احتمال رشد صعودی قیمت اونس جهانی را تقویت کرده است. نتایج آخرین نظرسنجی کیتکو نیز بیانگر این است که امید به افزایش قیمت طلا بالاتر رفته است.

قیمت طلا در روز جمعه پس از اعلام شروع تحقیقات جدید اف بی آی در مورد ایمیل‌های هیلاری کلینتون به بالاترین سطح در 4 هفته گذشته رسید. اونس طلا که بخش عمده آخرین هفته اکتبر را در محدوده 1260 دلار گذرانده بود، به قیمت 1267 رسید.

این تغییر قیمت تاثیر خود را در بازار کم مشتری طلا ایران در محرم گذاشت. محمد کشتی آرا رئیس اتحادیه طلا و جواهر درحالی از رشد قیمت‌ها در بازار طلا خبر داد که به گفته وی تقاضای داخلی طلا به دلیل ماه محرم به صورت سنتی کاهش یافته است و علاوه براین تقاضای کلی طلا به کمترین رقم در 5 سال گذشته رسیده است.

در حالی داد و ستدها در بازار سکه و طلا به صورت حداقلی انجام می‌شود و رکود در بازار مشهود است اما طی دوهفته اخیر شاهد افزایش قیمت بیش از حد معمول سکه و طلا بودیم. سکه به مرز یک میلیون و ۱۱۲ هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار به قیمت 113 هزار رسید.

تحلیلگران می‌گویند قیمت جهانی طلا در روزهای آتی تحت تاثیر نتیجه نشست نوامبر فدرال رزرو آمریکا قرار خواهد داشت. کارشناسان اقتصادی معتقدند با توجه افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر و همچنین نزدیکی به انتخابات آمریکا احتمال تغییر نرخ بهره توسط فدرال رزرو پایین است. با این حال بیانیه پایانی این نشست تاثیر خود را بر قیمت طلا و ارز خواهد گذاشت.

تحلیل تکنیکال نشان می‌دهد که سطح مقاومتی قیمت طلا در کوتاه مدت 1280 دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت این فلز زرد تا 1285 دلار افزایش خواهد یافت.

بعید به نظر می رسد که قیمت جهانی طلا طی ماه های آینده با افت شدیدی روبرو شود. به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، قیمت طلا در حال تلاش برای بازگشت به سطح مقاومتی 1300 دلاری است.

آنچه در زیر می‌آید نمودار تغییرات یک ماه گذشته اونس جهانی طلا است؛

نمودار یک ماهه اونس طلا