۰ نفر

رشد ۱۲ هزار تومانی سکه تمام در یک هفته

حرکت طلای جهانی به سوی دومین افزایش هفتگی متوالی

۷ آبان ۱۳۹۵، ۱۲:۳۳
کد خبر: 154521
حرکت طلای جهانی به سوی دومین افزایش هفتگی متوالی

طلای جهانی روز جمعه در پی ضعیف شدن ارزش دلار و عقب نشینی بازارهای سهام آسیایی، تغییر چندانی نداشت و به سوی دومین افزایش هفتگی متوالی در حرکت است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایبنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور، تغییر چندانی نداشت و در ۱۲۶۸.۰۵ دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود ۰.۲ درصد رشد کرده است.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر ۰.۱ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۲۶۸.۸۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز پنج شنبه ۲.۹۰ دلار یا ۰.۲ درصد افزایش یافت و در ۱۲۶۸.۵۰ دلار بسته شد. با این همه قیمت طلا از ابتدای ماه جاری تاکنون تحت تاثیر قوی شدن دورنمای تحکیم سیاست پولی آمریکا، ۳.۶ درصد کاهش نشان می‌دهد.

در بازار داخلی نیز انواع سکه طلا و ارزهای معتبر در این هفته نوساناتی را تجربه کرده و سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۱۲ هزار تومان رشد قیمت داشته است.

بررسی اوضاع قیمتی در بازار انواع سکه و ارز در هفته جاری نشان دهنده رشد قیمت ها در این بخش است تا جایی که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی که در روز شنبه یک میلیون و ۹۵ هزار و ۳۰۰ تومان قیمت داشت در روز پنج شنبه به یک میلیون و ۱۰۶ هزار و ۹۰۰ تومان رسید.

همچنین قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز که در ابتدای هفته یک میلیون و ۹۲ هزار تومان بود در پایان هفته به یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید و در این هفته دستکم ۸ هزار تومان رشد قیمت را تجربه کرد.

این وضعیت درباره سایر انواع سکه نیز وجود داشت و هر نیم سکه با ثبت قیمت ۵۵۹ هزار تومان در پایان هفته، ۶ هزار تومان رشد قیمت یافته است. قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار هم در این هفته رشدهایی را داشته و با وجود اینکه در روزهای اخیر به صد و ۱۱ هزار تومان در هر گرم نیز رسیده بود، در پایان هفته به ۱۱۰ هزار و ۹۳۵ تومان بازگشت.