۰ نفر

قیمت دلار کاهش و نرخ سکه طرح جدید اندکی افزایش یافت

۸ مهر ۱۳۹۵، ۱۵:۳۲
کد خبر: 148672
قیمت دلار کاهش و نرخ سکه طرح جدید اندکی افزایش یافت

صرافان ارز و سکه در معاملات امروز (پنجشنبه) بازار آزاد تهران، هر دلار آمریکا را با 917 ریال کاهش قیمت نسبت به دیروز 35 هزار و 753 ریال و هر قطعه سکه طلای بهار آزادی طرح جدید را با 10 هزار ریال افزایش، 11 میلیون و 150 هزار ریال خرید فروش کردند.

 بر اساس معاملات ثبت شده صرافی های مجاز کل کشور در سامانه سنا و همچنین شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران، قیمت هر یورو نیز تا زمان تنظیم خبر با 16 ریال افزایش به 39 هزار و 776 ریال و نرخ هر پوند با 50 ریال کاهش به 46 هزار و 800 ریال رسید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، به گزارش اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران تا لحظه انتشار این خبر، بهای هر سکه بهار آزادی طرح قدیم با 9 هزار ریال کاهش به 11 میلیون و 140 هزار ریال رسید.

نیم سکه با 10 هزار ریال افزایش به قیمت پنج میلیون و 670 هزار ریال و ربع سکه با کاهش 320 هزار ریالی، به بهای 2 میلیون و 640 هزار ریال خرید و فروش شد.

سکه گرمی نیز با 20 هزار ریال افزایش قیمت یک میلیون و 880 هزار ریال را به ثبت رساند.

هر گرم طلای 18 عیار با 400 ریال افزایش نسبت به دیروز به نرخ یک میلیون و 138 هزار ریال داد و ستد شد.

همچنین قیمت هر انس طلا در بازارهای جهانی با سه دلار و 20 سنت کاهش قیمت نسبت به دیروز، یک هزار و 322 دلار خرید و فروش شد.

** حباب قیمتی سکه های کوچک در حال خالی شدن است

به گزارش شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران، رییس اتحادیه طلا و جواهر با بررسی بازار طلا و پیش بینی روند آتی آن از کاهش تقاضا و خالی شدن حباب قیمتی سکه های کوچک خبر داد.

«محمد کشتی آرای» درباره نوسان های اخیر بازار طلا گفت: در دو هفته گذشته بحث افزایش نرخ بهره آمریکا بر قیمت جهانی تاثیر گذاشت؛ به طوری که سخنرانی «جانت یلن» رییس بانک مرکزی آمریکا، در این مورد باعث نوسان قیمت در بازارهای جهانی طلا شد.

وی نرخ بهره بانکی آمریکا را مهمترین عامل موثر بر بازار جهانی طلا دانست و افزود: گمانه زنی ها در مورد نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا باعث شد بازارهای بین المللی از نوسان ارزش دلار تثیر بگیرند و قیمت طلا نسبت به یک هفته گذشته 17 دلار در هر اونس کاهش یابد.

کشتی آرای اضافه کرد: پس از افت و خیزهای بازار طلا سرمایه گذاران جهانی منتظر اعلام آمار اقتصادی آمریکا در روزهای آتی هستند.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: در بازار طلای کشور با یک کاهش تقاضا روبروییم و نزدیک شدن به ماه محرم و کاهش قیمت جهانی طلا به افت قیمت در این بازار منجر شد اما رشد قیمت ارز در بازار داخل از کاهش شدید بهای طلا جلوگیری کرد.

وی درباره روند آتی قیمت ها در بازار طلا اضافه کرد: اکنون در بازارهای جهانی یک سردرگمی و احتیاط برای سرمایه گذاران دیده می شود و دورنمای واضحی از آینده این فلز زرد به چشم نمی خورد اما به نظر می رسد قیمت طلا در روزهای آتی در سطح کنونی باقی بماند.

کشتی آرای حباب قیمتی سکه های سبک را در حال خالی شدن عنوان کرد و افزود: در روزهای پایانی شهریور و همزمانی با اعیاد قربان و غدیر تقاضا در بازار سکه افزایش یافت اما با کاهش تقاضا در روزهای اخیر در این بازار، سکه های نیم، ربع و گرمی به نرخ واقعی خود نزدیک می شوند.