۰ نفر

یک کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

وزارت صنعت دچار آشفتگی شده است/ وزیر جدید باید برنامه مشخصی برای حل مشکلات داشته باشد

۲۱ مهر ۱۳۹۷، ۹:۳۱
کد خبر: 307165
وزارت صنعت دچار آشفتگی شده است/ وزیر جدید باید برنامه مشخصی برای حل مشکلات داشته باشد

یک کارشناس اقتصادی با بررسی گزینه‌های مطرح شده برای به دست گرفتن سکان وزارت صمت گفت: رضا ویسه، رییس سابق سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران فرد مناسب‌تری برای این سمت است.

اقتصادآنلاین-صبا نوبری؛ علیرضا عبدالله زاده، کارشناس اقتصادی با بیان اینکه وزارت صنعت در دوره اخیر دچار آشفتگی شده است، افزود: ما شاهد بودیم که در مدت دوماه حدود 30بخشنامه در خصوص واردات و صادرات ابلاغ ‌شد و این نشان‌دهنده این است که این وزراتخانه برنامه مشخصی برای حل مشکلات موجود ندارد.

وی ادامه داد: یک مدیر باید بتواند بر حوزه کاری خود اشراف داشته باشد و با جمع کردن ذینفعان استراتژی مناسبی را پیش بگیرد.

این کارشناس در ادامه با اشاره به گزینه‌های مطرح شده برای جایگزینی وزیر صنعت گفت: رضا ویسه یکی از این گزینه‌ها است و نباید فراموش کرد که وی پیش از این در صنعت خودرو سابقه خوبی داشته و دوره ریاست وی بر سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) را می‌توان دوران طلایی صنعت خودرو نامید.

او اضافه کرد: ویسه در آن زمان استراتژی مناسبی را با توجه به ذینفعان پیاده کرد و با توجه به اشراف او بر صنایع کشور فکر می‌کنم گزینه مناسب‌تری باشد.

عبدالله زاده با اشاره به اینکه  رضا رحمانی یکی دیگر از گزینه‌های مطرح شده برای تصدی این وزراتخانه  است، در این خصوص اظهار کرد: اگرچه  ایشان درحال حاضر قائم مقام وزیر صمت هستند اما ما شاهد وضعیت مناسبی در عملکرد این وزارتخانه نبودیم.

او خاطرنشان کرد: البته نمی‌توان با اطمینان گفت که ایشان در مجموعه هیچ تلاشی نکرده‌اند اما در این مدت از این مجموعه نتیجه مطلوبی حاصل نشده است و من معتقدم اگر کسی توانمند باشد در مقام قائم مقامی هم می‌تواند تاثیر خود را در طرح و برنامه‌ریزی یک وزارتخانه بگذارد.

وی همچنین با یادآوری این نکته که رحمانی پیش از این در مجلس هم سابقه فعالیت داشته است، گفت: ریاست کمیسیون صنایع مجلس هم رزومه درخشانی است اما نباید فراموش کرد که در دوره نهم مجلس و حتی در حال حاضر هم شاهد عملکرد خوبی از جانب این کمیسیون نبودیم.