۰ نفر

در گفت و گو با اقتصاد آنلاین مطرح شد:

شریعتمداری به نشست بررسی استیضاح نرفت/ فردا؛ آخرین فرصت وزیر برای حضور در کمیسیون صنایع

۱۶ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۳۸
کد خبر: 306039
 شریعتمداری به نشست بررسی استیضاح نرفت/ فردا؛ آخرین فرصت وزیر برای حضور در کمیسیون صنایع

وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست بررسی استیضاح که قرار بود صبح امروز در کمیسیون صنایع و معادن مجلس برگزار شود، حضور پیدا نکرد.

 اقتصاد آنلاین - المیرا اکرمی؛ سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی اقتصاد آنلاین ضمن اعلام این خبر گفت: طبق برنامه ای که از قبل اعلام شده بود، باید محمد شریعتمداری در جلسه صبح امروز کمیسیون صنایع و معادن حاضر میشد، اما وی از حضور در این نشست امتناع کرد.

 ولی ملکی در ادامه افزود: طبق تصمیمی که گرفته شد، مقرر شد که فردا ساعت 7 صبح جلسه دیگری برای بررسی استیضاح وزیر صنعت برگزار شود که این موضوع به وزیر هم اعلام شده و در صورتی که وی در این نشست هم حضور پیدا نکند، کمیسیون صنایع و معادن مجلس گزارش خود را در این رابطه به صحن پارلمان ارائه خواهد داد.

ملکی عنوان کرد: به موجب آیین نامه داخلی مجلس، در صورت مطرح شدن طرح استیضاح یک وزیر، وی باید در جلسه بررسی موضوع حضور پیدا کند و توضیحات خود را به نمایندگان متقاضی استیضاح ارائه دهد که تاکنون شریعتمداری از این کار خودداری کرده است.
گفتنی است طرح استیضاح محمد شریعتمداری حدود 70 امضا دارد و 14 محور دارد.

عدم کنترل و مدیریت بازار و افزایش بی رویه قیمت ها و احتکار کالا، عدم مدیریت صحیح بر تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی، عدم پیشگیری از گران فروشی محصول واحدهای صنعتی بزرگ که به نوعی وابسته به دولت هستند، عدم انجام کامل وظایف قانونی در مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وجود فساد و رانت در واردات خودرو و ثبت سفارش برای دریافت ارز و عدم نظارت بر صنایع خودروسازی کشور که سبب گران فروشی،‌ احتکار خودرو و به هم ریختگی بازار شده، برخی از محورهای استیضاح وزیر صنعت است.