۰ نفر

آمریکا صنعت خودروی کشور را مورد هدف قرارداد

کمک عوامل داخلی به آمریکا برای نابود کردن صنعت خودرو

۱۴ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۲۱
کد خبر: 283255
کمک عوامل داخلی به آمریکا برای نابود کردن صنعت خودرو

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازان ایران با انتقاد از مقاومت‌ها در برابر افزایش قیمت قطعات خودرو گفت: آمریکا صنعت خودروی کشور را مورد هدف قرارداده تا نابود کند که متاسفانه عوامل داخلی هم به انحاء مختلف به این قضیه دامن می زنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، محمد رضا نجفی منش در مصاحبه با رادیو افزود: شرایط در صنعت قطعه سازی امروز به نحویست که صنعتگران دیگر توان تولید ندارند. متاسفانه تولید در صنعت قطعه سازی با افزایش قیمت مواد اولیه، نرخ ارز، دستمزد و هزینه های سربار به حالت توقف درآمده است.

وی اظهارداشت: قطعات خودرو از دو سال پیش تا کنون افزایش قیمتی نداشته اگر هم داشته خیلی جزئی بوده است.

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازان ایران گفت: از ابتدای سال 1395 تا اردیبهشت ماه سال 1397 مواد اولیه و نرخ ارز 72 درصد، دستمزد 56 درصد و هزینه سربار 21 درصد رشد داشته است.

وی در ادامه افزود: نقش مواد اولیه در تولید قطعات خودرو 40 درصد، دستمزد 20 تا 40 درصد و هزینه های سربار بین 20 تا 40 درصد متغیر است.

نجفی منش تصریح کرد: افزایش قیمت مواد اولیه تولید داخلی مورد نیاز صنعت قطعه سازی مانند مواد پتروشیمی، فولاد، مس و آلومینیوم در حال حاضر حتی نسبت به درصد جهانی و رشد ارز برای تولیدکنندگان گران تر تمام می شود.

وی در ادامه این مصاحبه اذعان داشت: ظلمی که امروز در حق صنعت خودروی داخلی می شود درست در جهت خواسته دشمنان است.

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازان ایران یادآورشد: آمریکا صنعت خودروی کشور را مورد هدف قرارداده تا نابود کند که متاسفانه در این میان عوامل داخلی نیز به انحاء مختلف به این قضیه دامن می زنند.