۰ نفر

جابجایی بار در شبکه ریلی 25درصد افزایش یافت

۱۲ خرداد ۱۳۹۷، ۱۷:۵۸
کد خبر: 276031
جابجایی بار در شبکه ریلی 25درصد افزایش یافت

مدیر عامل شرکت راه آهن گفت: میزان جابجایی بار توسط شبکه ریلی کشور سال گذشته با بیش از 25 درصد افزایش به30.3 میلیون تن بر کیلومتر رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین، سعید محمدزاده در آیین معارفه قائم مقام این شرکت افزود: در سال 93 تا 95 میزان جابجایی بار توسط شبکه ریلی 22.5 میلیون تن بر کیلومتر بود اما در پایان سال گذشته به بیش از 30.3 میلیون تن بر کیلومتر رسید.
معاون وزیر راه وشهرسازی اظهار داشت: این آمار نباید ما را از اهدافمان باز دار؛ باید اثر بخشی راه آهن را در حمل بار افزایش دهیم.
مدیرعامل شرکت راه آهن با بیان اینکه در تجاری سازی باید حقوق بخش خصوصی محترم شمرده شود، خواستار توجه ویژه به موضوع اقتصاد مقاومتی و برنامه ریزی با هدف تاب آوری و استقامت اقتصادی بیشتر کشور شد.
وی اظهار داشت: اتمام و بهره برداری از بسیاری از پروژه های ریلی در سال های اخیر که از سالهای گذشته آغاز شده بود، نشان دهنده خواسته راه آهن برای تغییر رو به جلو است و اگر در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشیم، می توانیم آینده بهتری را برای راه آهن رقم بزنیم.
محمدزاده خواستار افزایش بهره وری درحوزه های ریلی کشور شد و افزود: باید بدانیم در مدیریت راه آهن تنها مسئولیت فنی مطرح نیست، بلکه نگاه نقش آفرین سبب می شود در راستای اهداف راه آهن گام برداریم.
وی با تاکید بر اینکه حوزه برنامه ریزی نیاز به هوش و دلسوزی دارد، اظهار داشت: باید آسیب پذیری اقتصاد در حمل و نقل کشور را به حداقل برسانیم و در مقابل، استقامت و تاب آوری آن را به حداکثر افزایش دهیم .
محمد زاده بر توانمند سازی بخش غیردولتی در این حوزه تاکید و خاطرنشان کرد: وقتی در مسائلی چون توسعه انرژی هسته ای اراده کرده ایم، همه خواستار آن بودند و در حوزه ریلی هم باید همه فعال باشند.
وی پروژه برقی کردن قطار تهران - مشهد را بسیار مهم و فنی دانست و اظهار داشت: روزانه 100 زوج قطار در این مسیر حرکت می کند و ارتقای این شبکه ضروری است.
مدیرعامل شرکت راه آهن به تازگی در حکمی حسین عاشوری را به سمت قائم مقام این شرکت منصوب کرد؛ پیش از این احمد خدایی این مسئولیت را بر عهده داشت.
به گزارش ایرنا ، دولت تدبیر و امید در نظر دارد تا پایان برنامه ششم توسعه 30 درصد بار و 20 درصد مسافر کشور با شبکه حمل ونقل ریلی کشور جابجا شود و در این راستا برقی کردن مسیر تهران - مشهد و افزایش 200 کیلومتری سرعت قطارها در این مسیر در دستور کار شرکت راه آهن قرار گرفته است.