۰ نفر

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری:

برای ارائه گزارش سقوط هواپیما منتظر نتیجه کار کمیته فرانسوی هستیم

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۸:۳۶
کد خبر: 271816
 برای ارائه گزارش سقوط هواپیما منتظر نتیجه کار کمیته فرانسوی هستیم

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت:‌رئیس سازمان هواپیمایی کشوری عنوان کرد که برای ارائه گزارش در مورد سانحه هوایی شرکت آسمان در مسیر تهران - یاسوج منتظر نظر نهایی کمیته فرانسوی هستیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمدرضا امیرحسن‌خانی نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: در جلسه امروز موضوع سانحه هوایی هواپیمای شرکت آسمان پرواز تهران به یاسوج مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه که با حضور وزیر راه، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، رئیس سازمان فرودگاههای کشور، مدیرعامل شرکت آسمان برگزار شد موضوع سانحه هوایی فوق‌الذکر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس اظهار داشت: رئیس سازمان هواپیمای کشوری در این جلسه عنوان کرد کار بررسی کمیته فرانسوی برای رمزگشایی از جعبه سیاه هواپیما و مشخص شدن علت حادثه هنوز تمام نشده و ما  برای ارائه گزارش نهایی در این خصوص مشخص شدن نتیجه کار این کمیته هستیم.

امیرحسن‌خانی خاطرنشان کرد: نمایندگان در این جلسه عنوان کردند که کمیته فرانسوی که برای تحقیق و بررسی پیرامون این حادثه به کشورمان سفر کرده‌اند باید از محل سقوط هواپیما بازدید می‌کردند و از سوی دیگر فرایند بررسی موضوع مستقل نیست و باید تغییر کند و وقتی حادثه‌ای اتفاق می‌افتد باید هیأتی جدا از مصوبات ایکائو موضوع را بررسی کنند.

وی افزود: در این نشست وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد که ما به دنبال شفاف سازی هستیم، اگر ایرادات را قبول نکنیم در رفع آن هم کوشش نخواهیم کرد، در نتیجه اعتقاد ما بر این است که همه مطالب را به مجلس ارائه کنیم، ایراداتی هم که وجود دارد به مجلس بگوییم و اشکالاتی هم که مجلس وارد می‌داند را نیز بپذیریم و در صدد رفع آنها باشیم و ما هیچ محدودیتی برای ارائه اطلاعات به مجلس قائل نیستیم.

نائب‌رئیس کمیسیون اصل نود مجلس اظهار داشت: در این نشست آخوندی همچنین به مدیرانش تأکید کرد که اطلاعاتشان را بدون کم و کاست به مجلس ارائه کنند.