۰ نفر

راه آهن شمال دو خطه می‌شود

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۶:۵۰
کد خبر: 270573
راه آهن شمال دو خطه می‌شود

مدیر کل راه آهن شمال کشور گفت: خطوط ریلی این شرکت دو خطه می شود تا از ظرفیت موجود برای جابجایی بیشتر مسافر و حمل بار استفاده شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، یوسف گران پاشا افزود : مطالعات اجرای این طرح در حال انجام است و با استفاده از سرمایه گذار داخلی این کار صورت می گیرد .

وی ادامه داد : امسال و در فاز نخست طرح دو خطه کردن راه آهن شمال مسیر 22 کیلومتری قائمشهر به ساری پس از پایان مطالعات ، اجرایی می شود .

مدیر کل راه آهن شمال از حمل ونقل ریلی به عنوان جایگزین خوب و ایمن تردد جاده ای نام برد و افزود : با توجه به پرتردد بودن جاده قائمشهر به ساری و بروز تصادفات و حوادث رانندگی در این مسیر ، دو خطه کردن مسیر راه آهن شمال از این نقطه آغاز می شود .

وی تاکید کرد : با ایجاد مسیر جدید ریلی در راه آهن شمال و استقبال مردم به استفاده از حمل ونقل ریلی بسیار در کاهش بار ترافیکی و حوادث جاده ای تاثیر خود را می گذارد .

شرکت راه آهن شمال کشور از سال 1316 فعالیت خود را به عنوان بخشی از مجموعه خطوط راه آهن سراسری آغاز کرد .

مسیر 370 کیلومتری راه آهن شمال از گرمسار در استان سمنان شروع می شود و تا گلوگاه در استان مازندران ادامه دارد .

هم اکنون در این مسیرسالانه 2 میلیون 200 هزار تن بار و یک میلیون و 400 هزار مسافر جابجا می شود .

گران پاشا اضافه کرد : مسیر راه آهن شمال این قابلیت و ظرفیت را دارد که از آن به عنوان تردد بین شهری استفاده شود .

وی وجود 80 درصد ایستگاه های راه آهن شمال درون شهرها را به عنوان بخشی از این ظرفیت برای استفاده در این خصوص نام برد و گفت : برای این منظور برنامه راه اندازی مسیرهای بین شهری قائمشهر ، آمل و ساری در حال پیگیری است.