۰ نفر

وزیر صنعت، معدن و تجارت:

۱۳۰۰ میلیارد تومان جایزه صادراتی منظور شد

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۱:۵۶
کد خبر: 269204
۱۳۰۰ میلیارد تومان جایزه صادراتی منظور شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال یکهزار و 300 میلیارد تومان منابع مالی در حوزه جوایز صادراتی برای پرداخت به واحدهای تولیدی پیش بینی شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، محمد شریعتمداری شنبه شب در نشستی با فعالان و صاحبان صنایع تولیدی نساجی و واحدهای تولیدی و توزیع پوشاک و کیف و کفش مشهد افزود: همچنین دولت متعهد به پرداخت مطالبات گذشته واحدهای تولیدی در خصوص جوایز صادراتی است.
وی اظهار کرد: تاکنون 400 میلیارد تومان طلب مانده برای جوایز صادراتی شناسایی شده که از دولت و مجلس شورای اسلامی تقاضا کرده ایم تامین این میزان را مجزا از جوایز صادراتی امسال در نظر گرفته و تخصیص دهند.
وی بیان کرد: امسال برای نوسازی بخش صنعتی شهرهای زیر 10 هزار نفر و کم برخوردار نیز حدود 1.5 میلیارد دلار در قالب پرداخت تسهیلات با نرخ سود پایین در نظر گرفته شده است.
شریعتمداری اظهار کرد: همچنین از محل تبصره 18 قانون بودجه سال 1397، تسهیلاتی برای نوسازی صنایع در شهرهای بزرگ و برخوردار در نظر گرفته شده است که در قالب تسهیلات پرداخت می شود و تلاش شده که نرخ بهره این تسهیلات از 18 درصد به 10 درصد کاهش یابد.
وی با اشاره به مشکلات صنعت نساجی خراسان رضوی و واحدهای تولید کننده پوشاک گفت: مشکلات این بخش شامل سه بخش شهری، منطقه ای و ملی است که باید برای هر بخش راه حل مناسبی اتخاذ شود.
وی افزود: بناست که شهرک صنفی پوشاک در یکی از شهرک های صنعتی خراسان رضوی که دارای زمین قابل واگذاری باشد، مشابه آنچه در تبریز شکل گرفت، ایجاد شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کارگروهی استانی برای شناسایی مشکلات و راه حل ها و وضعیت موجود برای صنعت نساجی و پوشاک شکل خواهد گرفت که مطالب را جمع بندی و به وزارتخانه انعکاس می دهد تا بتوان در این زمینه گامهای بلندی برداشت.
شریعتمداری در خصوص تولید چادر مشکی در کشور گفت: خوشبختانه یک واحد تولید پارچه چادر مشکی با کیفیت مطلوب در شهرکرد 2 سال قبل راه اندازی شد و به دنبال تقاضای جدید برای راه اندازی یک واحد تولیدی پارچه چادر مشکی در ایلام هستیم.
وی اظهار کرد: ما نتوانستیم اقدام مناسبی برای تامین نیازهای داخلی به پوشاک برای جامعه اسلامی انجام دهیم و برای علاقه مندان به حجاب اسلامی در سطح پوشاک عرضه شده در بازار، تولیدات به میزان کافی نیست.
وی بیان کرد: برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در تولید داخل باید کار اقتصادی همراه با کار فرهنگی انجام گیرد، برنامه ای جامع با مسئولان مشخص تعیین شود تا علاوه بر انجام کار تبلیغی و فرهنگ سازی، بتوان قیمت تمام شده تولید را کاهش داده و تولید متناسب با نیاز جامعه اسلامی در بازار عرضه کرد.