۰ نفر

امسال تخلیه و بارگیری ۱۱میلیون تن کالا در بنادرکشور

۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۵:۳۴
کد خبر: 266390
امسال تخلیه و بارگیری ۱۱میلیون تن کالا در بنادرکشور

فروردین ماه امسال بیش از 11 میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر تجاری کشور تخلیه و بارگیری شد که نسبت به فروردین 96 روند آن رو به رشد بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین، در این ماه میزان تخلیه و بارگیری کالاهای فله خشک در بنادر کشور 3 میلیون و 300 هزار تن بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 9.1 درصد افزایش نشان می دهد.

در مدت یاد شده میزان تخلیه و بارگیری کالاهای عمومی از جمله گندم، ذرت، شکر و یا مواد معدنی در بنادر کشور به یک میلیون و 700 هزار تن رسید که در مقایسه با فروردین ماه سال 96بیش از 6.2 درصد رشد داشته است.

در نخستین ماه سال 97 در مجموع 3 میلیون و 400 هزار تن کالای نفتی در بنادر کشور تخلیه و بارگیری شد که در مقایسه با فروردین ماه سال گذشته که 3 میلیون و 500 هزار تن بوده بیش از 2.9 درصد افزایش داشته است.

در پایان فروردین ماه سال جاری تخلیه و بارگیری کالاهای فله مایع در بنادر تجاری کشور به بیش از 400 هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته اندکی تفاوت داشت.

در سومین روز اردیبهشت ماه جاری نیز میزان تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی از بنادر کشور به بیش از 12 میلیون تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال 96 روند آن صعوی بوده است.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی به تازگی با اشاره به میزان تخلیه و بارگیری کالاها نفتی و غیرنفتی در بنادر کشور گفت: در پایان سال 96در مجموع با 15 درصد رشد 3.1 میلیون کانتینر از بنادر کشور تخلیه و بارگیری شد.

محمد راستاد اظهار داشت: در این سال 44 میلیون و 100 هزار تن کالای غیرنفتی از بنادر ایران تخلیه شد، اما بارگیری کالاهای غیرنفتی در بنادر در سال گذشته 64 میلیون و 500 هزار تن بود که رشد 12 درصدی داشت.