۰ نفر

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

اصلاح برخی از مواد قانون استفاده حداکثری از توان تولید/ ضمانت اجرایی قوی برای این قانون لحاظ می‌شود

۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۱۹
کد خبر: 266311
اصلاح برخی از مواد قانون استفاده حداکثری از توان تولید/ ضمانت اجرایی قوی برای این قانون لحاظ می‌شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از اصلاح برخی از مواد قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در جلسات مشترک بین این کمیسیون و کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی خبر داد.

اقتصادآنلاین - المیرا اکرمی؛ حمیده زرآبادی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین گفت: قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی مشخص می‌کند که اگر توان تولید کالاها و محصولاتی در داخل کشور وجود دارد، باید این کالاها سفارش داده شود تا در داخل کشور به تولید برسد و نباید اقدام به واردات آنها شود.

زرآبادی در ادامه افزود: به رغم نکات مثبتی که این قانون دارد، اما از آنجا که فاقد ضمانت اجرایی است ضرورت اصلاح آن به طور جدی احساس می‌شد. ضمن اینکه در برخی از مواد قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی اشکالاتی وجود دارد که موجب می‌شود این قانون به طور کامل اجرایی نشود.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس خاطرنشان کرد: از همین رو و به دلیل ضرورتی که احساس می‌شد، کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی، اصلاح این قانون را در دستور کار قرار داده و در خصوص بندهای مختلف آن هم جلساتی با کمیسیون صنایع مجلس برگزار کرده است.

زرآبادی تصریح کرد: رفع اشکالات و ایراداتی که در این قانون وجود دارد، در نهایت منجر به این می‌شود که تولید داخلی و کارهایی که در واحدهای تولیدی می‌تواند انجام بگیرد، تقویت شود و در نتیجه پیشرفت تکنولوژی هم حاصل می‌شود. همچنین در این اصلاحیه یک ضمانت اجرایی قوی برای قانون مذکور در نظر گرفته خواهد شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ابراز امیدواری کرد که ظرف دو تا سه هفته آینده اصلاح قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی به پایان برسد و آماده ارائه به صحن علنی مجلس باشد.