۰ نفر

همه قطعه سازان مشمول تسهیلات نوسازی می‌شوند

۱۸ فروردین ۱۳۹۷، ۱۲:۲۳
کد خبر: 262335
همه قطعه سازان مشمول تسهیلات نوسازی می‌شوند

رییس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازی کشور از پیش بینی تسهیلات ۳۲ هزار میلیارد تومانی نوسازی در سال جاری خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از عصرخودرو ، محمدرضا نجفی منش با تاکید بر این که از این میزان عدد مشخصی برای صنعت قطعه پیش بینی نشده است، گفت: به هر میزان تقاضایی که برای دریافت این تسهیلات وجود داشته باشد، امکان پرداخت وجود خواهد داشت و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

وی با بیان این که شرایط استفاده از تسهیلات نوسازی برای همه قطعه سازان فراهم است، گفت: هرچند این حرکت از سال گذشته آغاز شده اما تاکنون هیچ قطعه سازی موفق به دریافت این تسهیلات نشده است.

رییس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازی کشور دلیل این امر را روند دشوار و طولانی دریافت تسهیلات نوسازی اعلام و تصریح کرد: مشکل بزرگی که در استفاده از این تسهیلات برای قطعه سازان وجود دارد، وثیقه و ضمانت دریافت بوده که لازم است در سال جاری اقداماتی در جهت تسهیل این امر انجام شود.

نجفی منش با تاکید بر این که به طور قطع روند دریافت تسهیلات و نوسازی واحدها، فرایندی زمان بر است یادآور شد: با این حال لازم است قطعه سازان اقدامات لازم را برای نوسازی واحدهای خود انجام دهند.

این فعال صنعت قطعه در پاسخ به تاثیر نوسازی واحدهای قطعه سازی بر قیمت تمام شده نیز گفت: نوسازی واحدهای منجر به ارتقای کیفیت و روزآمدی کالاها خواهد شد اما در عین حال نباید به اثرگذاری آن بر قیمت تمام شده و کاهش آن نیز بی توجه بود.

رییس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازی کشور در پایان از اطلاع رسانی این انجمن به قطعه سازان زیرمجموعه خود برای دریافت این تسهیلات خبر داد و گفت: به طور قطع در کنار این اطلاع رسانی اگر مشکلی در زمینه دریافت تسهیلات وجود داشته باشد شخصا پیگیر موضوع خواهم بود.

بر اساس این گزارش، محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن وتجارت پیش از این نیز برنامه 3 ساله نوسازی صنعت قطعه سازی خبر داده و اظهار امیدواری کرده بود که در صورت موافقت در بودجه 97، رقم قابل توجهی تسهیلات به نوسازی این صنعت اختصاص خواهد یافت. وی در عین حال با تایید اختصاص 32هزارمیلیارد تومان منابع با هدف نوسازی صنایع تاکید کرده بود، یکی از صنایعی که باید از این منابع استفاده کند قطعه‌سازان خواهند بود تا به تولید کیفی و با استاندارد براساس فناوری روز اقدام کنند.