۰ نفر

اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و بلاروس؛

شریعتمداری: روابط اقتصادی ایران و بلاروس باید توسعه یابد/ در گذشته قدم‌های خوبی برداشته شد، اما کافی نیست

۲ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۳۳
کد خبر: 246687
شریعتمداری: روابط اقتصادی ایران و بلاروس باید توسعه یابد/ در گذشته قدم‌های خوبی برداشته شد، اما کافی نیست

چهارمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی ایران و بلاروس با حضور شریعتمداری، وزیر صنعت معدن و تجارت و وزیر صنایع بلاروس آغاز شد.

محمد شریعتمداری امروز در افتتاحیه چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی با جمهوری بلاروس با بیان اینکه از اینکه بدون تردید روابط سیاسی بین دو کشور و اراده مستحکم رهبران دو کشور و گسترش همه جانبه مناسبات ایران و بلاروس و تلاش بی وقفه مسئولان در به تحقق رساندن اهداف رهبران دو کشور در همکاری گسترده در حوزه سیاسی در منطقه و جهان یکی از مهمترین پتانسیل ما برای توسعه همه جانبه ایران و بلاروس خواهد بود، اظهارداشت:ما باید تلاش کنیم همانطور که در مجامع منطقه‌ای و بین‌المللی در حوزه سیاسی روابط خوبی بین ایران و بلاروس برقرار است، روابط اقتصادی را همپای روابط سیاسی رشد و توسعه دهیم.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر‎، وزیر صنعت تصریح کرد: اگرچه در گذشته قدم های خوبی برداشته شده، اما کافی نیست.

شریعتمداری با بیان اینکه ایران با دنیای خارج در هر سال بالغ بر ۱۸۰ میلیارد دلار تبادل دارد، گفت: براساس اطلاعات ما سطح همکاری‌های ایران و بلاروس ۱۶۰ میلیون دلار است.

وی اظهارامیدواری کرد: کمیسیون مشترک دوره پیشرو که در آغاز راه دولت دوازدهم هستیم، بتواند قدم‌های موثری در جهت گسترش روابط ایران و بلاروس بردارد.

شریعتمداری با بیان اینکه خوشحال هستم که کمیسیون مشترک چهاردهم دارای نقشه راه برای توسعه همکاری دو کشور در سال‌های آتی است و نقشه راه برای همکاری سال های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ طراحی شده است، گفت:این نقشه راه همکاری گوناگونی در زمینه مسایل سیاسی، سرمایه گذاری، تجارت، صنعت، حمل و نقل، کشاورزی، بهداشت و درمان، آموزش، علوم و فناوری و هم انرژی است، در این نقشه راه بر تشکل سالانه کارگروه‌های تخصصی همکاری دو کشور برای پیگیری موضوعات دو جانبه تاکید شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: در عین حال خوشحال هستیم که امروز روابط اقتصادی کشور ما ایران با کشور دوست جمهوری بلاروس از سطح همکاری ساده تجاری به سمت همکاری فنی و مهندسی توسعه یافته است.

وی خطاب به وزیر صنایع بلاروس افزود: با توجه به حضور شما که در سطوح اجرایی در حوزه فعالیت‌های صنعتی دارای تجارت زیادی هستید، امیدواریم شاهد همکاری های عملیاتی گسترده بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بلاروس باشیم.